Rock for Churchill patří mezi nejpohodovější hudební akce v Česku, přestože o muziku tu až tolik nejde. Severočeský Vroutek obklopují lány chmelnic, samotný festival probíhá v přírodním areálu Myslivna a je odříznutý od většího města a civilizace.
Prostranství lemují a vymezují stánky s jídlem, pitím a oblečením, a když na jedné a jediné stagi dohraje kapela, čeká se téměř hodinu na to, než nazvučí druhá. Pro odvážné (vhledem k tropickému počasí) je k tanci postaven cirkusový stan, kde hráli DJs.
Nikam se tu nespěchá, lidi líně posedávají a polehávají po trávě nebo na dekách, upíjejí pivo, a když mají chuť, jdou si dopředu poslechnout muziku, nebo je zkropí místní dobrovolní hasiči studenou vodou.
Přestože bylo letos opět vyprodáno, po relativně malém areálu se dá bez problému pohybovat a při troše úsilí si poslechnout koncert i z předních řad. Letos Rock for Churchill sestavil pestrou nabídku, která jen pramálo odrážela žánr v názvu festivalu, a tak bylo ke slyšení všelicos od hip hopu po dub až drum and bass.
Do Vroutku se za novou muzikou nebo neobjevenými talenty moc nejezdí a kromě nigerijské zpěvačky Nneka nabídl festival kapely a muzikanty, které české publikum dobře zná (Dub Inc, Dubioza Kolektiv, Modestep, Dub FX). Přesto jde o vkusně namíchaný alternativní proud, i co se týče přístupu k českým projektům (Xavier Baumaxa, Mydy Rabycad).
Je to dramaturgický přístup, který se pořadatelům osvědčuje, o čemž svědčí vyprodanost festivalu několik let po sobě, přesto je škoda, že letos nastaly momenty, kdy tuzemská kapela (například Zrní) musí ustoupit zahraniční hvězdě, jejíž muzika sedí spíše klubovým prostorům (ospalý koncert Nneky, které loni více sedl pražský Lucerna Music Bar).