Ředitel Óčka: Naším trumfem na MTV je dostupnost

Pavel Kroulík, Michal Pavec, krk, pav
29. 11. 2009 22:00
MTV bude jiná než my, říká konkurenční stanice
Předávání evropských cen MTV - v akci Pink
Předávání evropských cen MTV - v akci Pink | Foto: Reuters

Praha - Po pátečním koncertu The Prodigy a sobotním freestylovém motokrosu Gladiator Games v neděli odstartovala česká mutace MTV - do tuzemského mediálního rybníčku tak přibyla druhá česky mluvící hudební stanice, a Óčku po sedmi letech přibyla konkurence.

Vysílání začalo přesně v devět hodin večer a zahájily ho tři skladby, které podle provozovatelů "symbolizují cestu hudební televize MTV z místa svého zrodu až do Prahy".

Původní český kanál se ale "symbolu globální popkultury nebojí" a věří, že se s MTV o diváky podělí. "Obě televize se budou lišit v dramaturgii a programovém zaměření, a to je dobře pro obě. Nebudou tedy vnímány jako přímá konkurence," říká exekutivní ředitel Óčka Hynek Chudárek.

Budete sledovat zahájení MTV?
Ne, nemám možnost příjmu.

Exekutivní ředitel Óčka Hynek Chudárek
Exekutivní ředitel Óčka Hynek Chudárek | Foto: TV Óčko

A má být středeční nominační večer Hudebních cen Óčka 2009 jakousi konkurencí nedělnímu slavnostnímu zahájení MTV? Vnímáte to tak?
Nevnímám a ani to tak není myšleno. Ve středu je pouze nominační večer k sedmému  ročníku hudebních cen Óčka, které se budou konat 25. února 2010. V našem Óčko Music Clubu představíme nominace a kategorie pro tento ročník. Poté bude následovat videodiskotéka našich DJ. Datum souvisí tak jako každý rok se zahájením vysílání nominačních spotů.

Jak se změní situace na trhu s nástupem MTV? Je tu dost místa pro dvě hudební televize? A je vůbec pro jednu?
Že je tu místo pro hudební televizi, jsme myslím naším sedmiletým působením na českém televizním trhu jasně prokázali. Vzhledem k tomu, že MTV již na našem trhu dávno působí a česká MTV se od ní bude jen nepatrně lišit, neočekávám žádnou zásadní změnu.

Foto: Aktuálně.cz

Čtěte také:
MTV: Vytvořili jsme globální mladou kulturu


Jak vidíte svoji pozici a pozici MTV? Najde si MTV jiné, zejména mladší diváky, než máte vy? Rozdělíte si je, nebo se budete přetahovat o stejnou cílovou skupinu? Tedy i o inzerenty.
Obě televize se budou lišit v dramaturgii a programovém zaměření, a to je dobře pro obě. Nebudou tedy vnímány jako přímá konkurence. MTV již své diváky má, stejně tak jako Óčko, hudební divák si již dávno vybral a zařadil se. Jak jsem už řekl: MTV tu dávno je, pouze s německými titulky namísto českých.

Může být marketingovým "point of diference" oproti MTV třeba česká hudba? Jaký má vůbec u vás podíl domácí tvorba?
Není to jen česká hudba, ale celkové pojetí a dramaturgie Óčka jako česko-slovenské hudební televize s mottem "hudbu česky vidět slyšet". Veškeré naše pořady jsou vlastní tvorba včetně nejprestižnější hudební hitparády T-Music Chart, kterou již dva roky vysíláme a vyrábíme.

Večírek k otevření klubu Óčko
Večírek k otevření klubu Óčko | Foto: Jiří Herman/www.hermina.cz

Budete ta "víc hudební" a míň reality televize než MTV? Nebo se taky chcete vyvíjet v souladu s trendy směrem k zábavní televizi?
Víc hudební a míň reality stanice už jsme a nehodláme na tom nic měnit; je to osvědčený a vyzkoušený model. Tím, že máme moderované pořady a i živá vysílání, jsme výrazně interaktivnější; máme aktivního diváka. Trendy samozřejmě vnímáme, to ale souvisí hlavně s grafikou, moderátory a image televize, nikoliv s dramaturgickou strategií.

Chystáte i další expanzi na webu, což je další tendence v konzumaci zábavy?
Na internetu už máme živé vysílání on-line, od letošního roku máme archiv pořadů na Streamu, kde zaznamenáváme velmi dobrá čísla jednotlivých zhlédnutí, chystáme nyní výrazně posílit Facebook.

Proč jste se vůbec stáhli jen na kabel, je většina vašich diváků právě tam? A kde všude jste dostání?
My jsme se nestáhli na kabel, pouze jsme na dva měsíce přerušili pozemní digitální vysílání přechodem na jinou síť. jsme tedy i nadále dostupní v pozemním digitálu DVB-T (na rozdíl od MTV), u všech kabelových operátorů v základních nabídkách (na rozdíl od MTV) volně na satelitu (na rozdíl od MTV ) a na internetu. Právě dostupnost vysílání je naším největším trumfem.

Hudební ceny Óčka 2008 - Óčko AllStars
Hudební ceny Óčka 2008 - Óčko AllStars | Foto: Jiří Herman, www.hermina.cz

Jakou máte sledovanost v rámci placených stanic a pak v rámci všech TV diváků? Jste ziskoví?
Naše aktuální čísla sledovanosti jsou 287 tisíc denní a 796 tisíc týdenní sledovanost. V roce 2009 stejně jako dva roky před tím jsme skončili hospodaření se ziskem.

Jaké má obecně postavení na českém trhu hudební stanice? Jsou Češi navyklí konzumovat hudbu i očima víc, nebo tak činí méně než jinde?
Hudební televize vždy slouží i jako kulisa a nevyžaduje trvalou pozornost diváka. Proto je také naladěna v nákupních galeriích, fitness, veřejných prostorách a podobně. Do určité míry supluje rádio. Proto nás také některá rádia považují za svou konkurenci, zcela jistě více než MTV.

Jste největším odběratelem klipů od českých kapel?
Samozřejmě, vysíláme vše, co vznikne a je vysílatelné. Na některých klipech se i podílíme jako tvůrci. Bohužel bychom si jich přáli víc.

ČT zřejmě zruší pořad Noc s Andělem a tím pádem se tak výrazně stáhne z boje o hudebního diváka. Může vám tato skutečnost nějak pomoci?
Noc s Andělem byl zcela samostatný a specifický formát, který nekonkuroval ani Óčku ani MTV. I kvůli vysílacímu času. Jinak myslím, že je škoda, že končí.

 

Právě se děje

Další zprávy