Bývalá členka elektronického dua Moloko předkládá další výsledek své spolupráce s dlouhodobým hudebním partnerem Eddiem Stevensem. Spolu napsali a do finální podoby dostali všech sedmačtyřicet minut materiálu.
Take Her Up to Monto je vyváženou kombinací synthpopu a skutečně artificiální tvorby, držící se celou dobu spíše v ponurém a teatrálně hrůzostrašném duchu à la David Bowie. Syrové analogové zvuky kontrastují s akustickými nástroji, takřka filmovými zvukovými efekty a vrstevnatými vokály.
Do posledního detailu propracovaná produkce není ovšem naskrz nahrávkou pouze zkopírovaná a každý další song překvapí několika výraznými neoposlouchanými prvky. Po silném úvodním singlu Mastermind se v rytmu prapodivného swingu rozhoupá Pretty Gardens a s neklišovitými rytmy si Murphy hraje i nadále: sofistikovaností překvapí Thoughts Wasted nebo výrazná Lip Service s názvuky bossa novy.
Druhý singl Ten Miles High nepatří k nejsilnějším, nicméně zaujme videoklipem, který režírovala sama zpěvačka.
Aby kreativity nebylo na desce málo, jako předposlední track zařadila Nervous Sleep, téměř osmiminutovou píseň, či spíše sonickou koláž hodnou svého názvu. Závěrečná Sitting and Counting se pak sice nese v pozitivnějším duchu, i když typickým závěrem alba také rozhodně není.
Róisín Murphy má cit pro práci s textem a vytváření úchvatných zvukových světů, ovšem melodickou a pěveckou invenci vyčerpala na předchozím počinu. Jsou to tentokrát spíše instrumentální motivy, originální témbry či atmosféry, co v paměti utkví.
Gró písniček je hudebně slabší nebo přinejmenším těžko uchopitelné a producentská dokonalost ho dokáže vykompenzovat jen z části. Proto si poslech novinky vychutnají převážně trpělivější posluchači. Ideálním řešením je vytvoření vlastního společného playlistu z Hairless Toys a Take Her Up to Monto, které garantuje hudební zážitek zcela mimořádný.