Recenze: Justin Bieber se českou premiérou pronudil. Koncert zachránila výborná show

Petr Adámek Petr Adámek
13. 11. 2016 8:20
Až při svém třetím světovém turné, po čtyřech vydaných deskách a osmi letech na scéně dorazila popová hvězda Justin Bieber do Česka. V pražských Vysočanech jej vítala vyprodaná ječící O2 arena, on sám ovšem zapomněl nadšení a elán na hotelu.
Justin Bieber
Justin Bieber | Foto: Profimedia.cz

Justin Bieber svoji pověstnou nevypočítatelnost nenechává spát ani na aktuálním turné k albu Purpose. Nečiní mu problém prásknout po první písničce mikrofonem o zem a odejít z pódia ani roztrpčeně okřikovat své fanoušky, když se mu zrovna něco nelíbí. Jeho českou premiéru naštěstí žádný podobný incident nezakalil, přesto se na dvouhodinový koncert bude vzpomínat s rozpaky.

Dvaadvacetiletý zpěvák, jenž o svůj zevnějšek a styling pečuje často až přehnaně úzkostlivě, se na pódiu objevil vcelku civilně upravený, jako by si do haly odskočil z procházky se psem. A podobný zájem, jaký věnoval v šatně svému účesu, projevoval i během samotného koncertu – tedy minimální.

Zejména v první polovině večera působil nezúčastněně, až skoro otráveně a s publikem navázal slovní kontakt až po půl hodině na pódiu. Jestli jde o promyšlenou pózu či za jeho chybějící entuziasmus může únava z dlouhého turné (Purpose World Tour vypuklo už začátkem března a potrvá až do dubna příštího roku), se můžeme jen dohadovat.

Odměřený dojem částečně napravil až po čtvrthodinové pauze uprostřed setu, kdy se konečně trochu rozpovídal a mluvit nechal i své fanoušky: „Máte na mě nějakou otázku? Ptejte se.“ Na dotazy ohledně náklonnosti k R&B, dojmu z Prahy i z případné účasti ve filmu reagoval vstřícně, ovšem otázka na jeho bývalou přítelkyni Selenu Gomez jej trochu vyvedla z rovnováhy. „To je dost osobní. Já se tě na tvoji ex taky neptám,“ odvětil rozladěně.

Justin přehrál kompletní nové album, přičemž aktuální materiál vyzněl oproti jeho rané tvorbě o dost vyzráleji. Mohutné basové tóny často rozvibrovaly snad i základy O2 areny, ovšem živou kapelu měl na pódiu spíš na okrasu. On sám se publiku pochlubil hrou na bicí a během akustické desetiminutovky si brnknul i na kytaru, přičemž právě v této části nechal konečně rozeznít do té chvíle lehce upozaděný hlas. Že jeho vokály pojedou z velké části z podkresu, se tak trochu čekalo…

Od jedné z nejzářivějších popových hvězd se očekávala také odpovídající show a v tomto ohledu naplnil Bieber očekávání spolehlivě. Působivý byl už samotný úvod, kdy doputoval na scénu v obří průhledné krychli, na kterou zevnitř fixou napsal název prvního songu. Originální! Během celé produkce se tančilo, nechyběla artistická čísla, vysokozdvižné plošiny, obří trampolína zavěšená ze stropu uprostřed haly, ani lehká pyrotechnika. Takhle by to u světových stars mělo vypadat.

Podobně nápaditě jako koncert začal, také skončil, to když na pódium začalo uprostřed přídavkové Sorry pršet. Sprcha to ale pro Justina byla toho večera jediná, jelikož publikum mu od první do poslední minuty zobalo z ruky. Jen škoda, že si večer podobně neužil i on.

Hodnocení: 60 %