Recenze: Hurts umějí spojit melancholii a taneční groove jako málokdo. V Praze opět excelovali

Petr Adámek
26. 2. 2016 10:57
Kolikrát u nás Hurts za svoji nedlouhou existenci vlastně hráli? Těžko dopočítat. Po jejich poslední show v Malé sportovní hale je však jisté, že ani tentokrát to (snad) nebylo naposledy. Hurts u nás znovu zanechali ten nejlepší dojem. To už je vlastně v případě Thea Hutchcrafta a Adama Andersona taková jistota, píše Petr Adámek.
Hurts v Praze
Hurts v Praze | Foto: ČTK

Hurts patří mezi kapely, pro které jsou pódiová prezentace a celkový vizuál přinejmenším stejně důležité jako samotná hudba. Zároveň neopakují ty samé triky a studnu invence mají prozatím plnou. V jejich začátcích jim například na pódiu pochodovaly praporčice, z nichž se později vyklubaly tanečnice, na aktuální šňůře zase hrají s diváky krátkou variaci stínového divadla.

The Fellas

The Fellas

Ještě než Hurts připravili svým fanouškům další z nezapomenutelných zážitků, pódium si propůjčili domácí The Fellas (kdysi Goodfellas). Akusticko-rokenrolová parta zažívá po úspěšných letech a následném útlumu malé zmrtvýchvstání. Jejich nenásilná a vřelá show a také ukázky nové tvorby z chystané desky dávají tušit, že tohle obrození je na velmi dobré cestě.

Na úvod vystoupení totiž schovali kompletní doprovodnou kapelu za svými zády za poloprůhledné plátno a jejich siluety vytvořily vcelku poutavou podívanou. V polovině druhé písně, kdy plátno spadlo na zem, pak způsobily očekávaně nadšený ryk publika. Samozřejmě nechyběly bílé růže, spolu s uhlazenou gentlemanskou image obou členů jakési poznávací znamení kapely.

Aktuální deska Surrender zní oproti předchozí tvorbě znatelně „současněji“ a tanečněji, což naživo ještě umocnily zuřivé stroboskopy. Nové skladby jako Some Kind of Heaven nebo Why tak nakoply koncert směrem k taneční party. A publikum jako by vyslyšelo zvolání z další novinky Lights „I just wanna see you dance“, kapelu v jejich aktuálních choutkách bez většího otálení podpořilo.

Přesto se Hurts stále cítí dobře i v melancholičtějších polohách, které pro ně byly dlouho charakteristické. Dodnes se rádi vyráchají ve svých vlastních emocích a bolístkách a tuhle intimitu dokáží přenést i na diváky. Krasobolné písně jako Illuminated nebo závěrečná Stay či okamžik, kdy se v potemnělé hale rozzářilo několik stovek displejů, spojily kapelu a několik tisícovek fanoušků v jeden pevný, neoddělitelný celek.

Hurts u nás znovu zanechali ten nejlepší dojem. To už je vlastně v případě Thea Hutchcrafta a Adama Andersona taková jistota.

Hodnocení: 80 %

před 9 hodinami

Prezidentem lékařské komory se stal její dosavadní šéf Kubek

Českou lékařskou komoru (ČLK) povede dalších pět let její dosavadní šéf Milan Kubek. Na sobotním sjezdu v Praze získal post prezidenta již počtvrté. Kubek ve volbě porazil současného viceprezidenta stavovské organizace lékařů Zdeňka Mrozka.

Kubek získal 176 hlasů, Mrozek 108. Nikdo další nekandidoval. Volba trvala téměř tři hodiny, delegáti si nového šéfa odhlasovali až ve třetím kole.

Staronový prezident ČLK stojí v čele komory 15 let, organizaci vede od roku 2006, Předtím byl Kubek, který má angiologickou ambulanci na poliklinice v Praze 9, předsedou Lékařského odborového klubu. Podle Kubka by ČLK měla poskytovat svým členům co nejlepší servis.