Recenze: Nová deska Cocotte Minute je jedinečný experiment, který ocení hlavně fanoušci

Jarda Konáš
Aktualizováno 19. 10. 2015 22:32
Cocotte Minute se s aktuální deskou Rituál, kmen a srdce a kmen pustili do neprobádaných vod. Přeplavali je na výbornou, na konci ale žádnou Ameriku neobjevili. „Vznikla minimálně na první poslech (a po stránce formy) zajímavá deska. Je totiž něco mezi živákem a studiovkou, experimentem, který se nevidí jak v rámci domácí scény, tak ve světě,“ píše v recenzi Jarda Konáš.
Cocotte Minute
Cocotte Minute | Foto: archiv kapely

Recenze – O novince se mluvilo ještě dřív, než se vůbec začala natáčet. „Kokoti“ po dvouleté pauze spustili crowdfundingovou kampaň, v rámci které avizovali comeback s novým repertoárem.

Ten plánovali nahrát na tajném místě během jedinečného koncertu, na který by se dostali právě jen crowdfundingoví podporovatelé. Slova o comebacku je po dvouleté pauze třeba brát s rezervou, originální událost ale dotáhli do konce úspěšně – vybralo se ještě o třetinu víc, než byla požadovaná suma.

Vznikla tak minimálně na první poslech (a po stránce formy) zajímavá deska. Je totiž něco mezi živákem a studiovkou, experimentem, který se nevidí jak v rámci domácí scény, tak ve světě. Záznam prošel klasickou postprodukcí a nabízí vypiplanou instrumentální stránku, zároveň ponechává autentický aplaus a chorály koncertního publika.

Tím si vlastně vytváří omluvu, proč za zbytkem kapely mírně zaostává Zellerův zpěv. Sem tam mu haprují tóny, sem tam je potřeba se nadechnout, ale to zkrátka patří ke strastem živého vystoupení. Jen to na nové desce v kombinaci s vyčištěnými kytarami a rytmikou téměř do studiové podoby působí jako pěst na oko (přiložené DVD díky vizuálnímu vjemu tento rušivý element mírní, nutno poznamenat).

Po obsahové stránce už je to horší. Cocotte Minute se trochu zacyklili. Pro některé fanoušky to může být dobrá zpráva, kapele to pořád šlape jako dřív. Jiní si ale o nových věcech možná budou říkat, že už to někde slyšeli. Jsou tu silné skladby, například atmosférický singl Srdce nebo jasný koncertní kotel Nazdar!. Víceméně se ale opakují jen postupy, se kterými k nám před patnácti lety vtrhl nu-metal a Cocotte Minute jsou asi poslední kapela, která jeho prapor ještě v roce 2015 na naší scéně hrdě drží vztyčený. Zkrátka – nic nového se neděje.

„Kokoti“ těží ze srdcové fanouškovské základny a sympaticky od začátku zdůrazňují, že vznik desky je i její práce. Asi by se dalo pochybovat o tom, zda se ona základna díky Rituálu, kmeni a srdci a kmeni rozroste, jedno je však jisté. I ti, kteří tuto kapelu nemusí, neudělají špatně, když si novou desku pustí. Je za ní totiž hmatatelný příběh a originální způsob provedení, který brzy jen tak někdo nezopakuje.

Hodnocení: 65 %

Cocotte Minute - Srdce | Video: YouTube