Pomalejší začátek se zběsilým koncem

Ondřej Stratilík
10. 2. 2006 17:35
Recenze - Pojekt kNot Photogenic, který se ve své torbě vrátil na konec devadesátých let, aby si z nich vzal to nejlepší, se konečně předvedl naživo.

Prostor hlavního sálu Paláce Akropolis připomínal ve čtvrtek večer časy, kdy Ohm Square a Liquid Harmony vévodili české taneční hudbě a pražský klub Roxy byl víkend co víkend centrem veškerého dění. Ať už výzdobou sálu, ve čtyřech řadách rozvěšenými papírovými pytlíky s nápisem kNot Photogenic či rozjezdovou párty v režii DJe Talla (té ovšem moc návštěvníků nevyužilo).

kNot Photogenic se na pódium dostali před čtvrt na deset; zpěvačka Charlie One, v tomhle projektu alias Little Miss Late, dorazila pozdě. Nedočkavé fanoušky ale zpacifikovaly hned první tóny koncertu, tedy skladba Slightly Different BPM.

Foto: www.xproduction.cz

Na rozdíl od studiové verze ji obohatil i turntableista Tall přesně mířeným scratchingem, polámané aranže ještě zdůraznily surové bicí. MC Mustard se v ubíhajících beatech sice trochu "topil", ale Charlie ho vždycky dokázala kolegiálně vytáhnout. Od téhle skladby se kvalita a naléhavost koncertu zvyšovala.

Malé nedostatky

Kapela se na pódiu rozkoukávala poměrně dlouho, ale byla to premiéra. Mustard deklamoval na světové úrovni, ale když na pódium vstoupil MC RIRA, většině lidí v sále spadla čelist. Vousatý zběsilec v "kubánské kšiltovce" nabídl ve skladbě King Kong Beatz natolik nekompromisní rap, že mu místy byly pomalé i elektronické aranže. Jako by s ním dorazila část kapely Asian Dub Foundation, s níž spolupracoval.

Fanouškům se podařilo "upískat" pořadatele, a tak se mohlo pokračovat přes "policejní desátou". Jako poslední přídavek nabídla kapela skladbu Feel Da Rhythm, písničku s nejrychlejším podkladem alba Underexposed. I tu obohatili nečekanou, k tanci nutící akustickou performancí.

Foto: xProduction

První živý koncert odhalil malé nedostatky, se kterými se kNot Photogenic ještě úplně nepoprali; ovšem ani to nepokazilo jejich premiéru. Charlie a Mustard byli nejviditelnější a trochu zakryli otce projektu Borise Carloffa, skromně postávajícího vzadu s kytarou u kláves a laptopu.

Možná i vystupováním si získali publikum. Takhle sympatická kapela se dvěma bezprostředními vokalisty a diamantově vykrystalizovanou hudbou se v Česku ještě nevylíhla. kNot Photogenic by měli vyrazit na turné po Irsku, takže "doma" je zase nějakou dobu neuvidíme. I když dvě třetiny kapely mají britské kořeny a Carloff tráví většinu času za Kanálem, takže co je vlastně doma?

#reklama

 

Právě se děje

Další zprávy