reklama
 
 

Obrazem z Rock for People: Jako když buldozer přejede krabičku zápalek aneb To nejlepší z festivalu

7. 7. 2017
Tři dny nadupané zahraniční i domácí hudbou všech žánrů i spousta mimohudebních aktivit od adrenalinového sjezdu na laně přes sledování borců na kolech nebo bruslích na U-rampě až po panelové diskuze. Minimum komplikací a až na jednu průtrž mračen nezvykle parádní počasí. Takové je zúčtování za právě proběhlým Rock for People v Hradci Králové. Z vydařeného 23. ročníku jsme vybrali tři nejlepší okamžiky.
Doporučujeme

Čí vystoupení letos na Rock for People zaujala? Tady je redakční Top 3.

Die Antwoord

Pořadatelé Rock for People se už dávno nenechávají omezovat naznačeným žánrem v názvu festivalu a na královéhradecké letiště každoročně vozí stylově pestrou směsici interpretů. Na jedné straně absolutní nadšení, ale zároveň hodně negativní soudy vzbudilo v případě hiphoperské dvojice Die Antwoord už jejich ohlášení coby jednoho z headlinerů.

Podobně rozporuplné byly mezi návštěvníky i reakce na samotný koncert. Brutálně hutné beaty, které otřesou poslední buňkou v těle, zkrátka nevydýchá každý a pověstnou ujetost jihoafrické dvojice hraničící s perverzností už vůbec ne. Znechucení nebo euforie, nic mezi tím. Bizarní divadlo, o kterém se bude ještě chvíli mluvit. Víc takových.

Slaves

Premiéra dvou britských divochů Slaves v České republice sice neměla zrovna příznivý start, jelikož kapele se na letišti ztratily kufry, takže skupina musela zrušit nadomlouvané rozhovory a namísto toho si nejspíš cestou narychlo sháněla nové prádlo.

Na pódiu však bubeník a zpěvák Isaac Holman a kytarista Laurie Vincent zcela dostáli své pověsti. Dva přidrzlí grázlíci s vizáží fotbalových rowdies trávících víkendy bitkami na stadionech hráli jednoduše a přímočaře, o to urputněji. Zejména první jmenovaný, jenž po celou dobu zuřivě poskakoval kolem své úsporné sestavy bicích, hlásil páté přes deváté a jednou se i s mikrofonem vydal přímo doprostřed kotle. Zhudebněný plivanec do obličeje.

Mastodon 

Během tří dní zněla na festivalu elektronika i čistokrevný pop, převažovaly ovšem nabroušené kytary. Aktuální trendy a mladickou dravost všech evropských chutí zdařile reprezentovali Němci Eskimo Callboy, Francouzi Novelists nebo Imminence ze Švédska.

Jedno z nejintenzivnějších a nejpůsobivějších vystoupení kompletního třiadvacátého ročníku pak předvedla zkušená úderka Mastodon. Alternativní metal té nejvyšší jakosti převálcoval vše živé v okolí hlavní stage stejně efektně, jako když buldozer přejede krabičku zápalek. Jen škoda, že jejich nesnadno uchopitelná produkce nedokázala přitáhnout před pódium víc lidí.

autor: Petr Adámek

Související

    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama
    reklama