Koncert zaplnil vysočanskou Sazka Arenu 17 tisíci diváky a tisícičlenným personálem.
Zpěvačka celá v černém se v obrovské diskotékové kouli spustila na molo přímo doprostřed nadšeného publika pět minut po deváté večer - hodinu po oficiálně ohlášeném začátku koncertu.
Osmačtyřicetileté Madonně se dostalo bouřlivého přivítání. Jako první zazněl hit Future Lovers z loňského alba Confessions On A Dance Floor.
Na vystoupení se Madonna vybavila, podobně jako na předchozí koncerty, velkým křížem na prsou a čelenkou v podobě trnové koruny.
I v Praze zazpívala přivázána rovněž na obrovském kříži. V církevních kruzích po celém světě tím vzbuzuje nelibost, odmítavě předem reagovali i představitelé českých křesťanů.
Stejně jako na všech předchozích zastávkách turné připravila zpěvačka pro dvouhodinovou působivou show přes dvě desítky hitů, vesměs ze svého nejnovějšího alba Zpovědi na tanečním parketu.
Madonnu na proměnlivé scéně sestavené ze čtyř pódií doprovázely dvě desítky muzikantů a tanečníků, pozadí tvořila velká projekční plocha.
Boj o lístky
Stejně jako jinde na světě svedli čeští fanoušci o lístky lítý boj. Ačkoliv průměrná cena dosahuje čtyř tisíc korun, což z koncertu činí jeden z nejdražších v české historii, první várka vstupenek zmizela za několik hodin, ač šly do prodeje přes terminály Sazky po půlnoci. Stejně to bylo s druhým, posléze přidaným koncertem.
Ještě v osm hodin, kdy měl koncert začít, však podle reportéra Aktuálně cz. lístky před Sazka Arenou byly ke koupi - ke stání stály 1500 korun.
Minulý patek nicméně pustila Sazka do prodeje další dva tisíce a pár stovek ještě dnes. Na černém trhu se cena lístků mezitím vyšplhala až na deset tisíc korun.
Mezi těmi, kteří se obrací na překupníky, mohou být i novináři zvyklí dostávat na koncerty akreditace. Popsali sice dost stran o tom, jak vyrůstala se dvěma obrazy žen, pannou a děvkou, o její schopnosti tenhle rozpor zpeněžit stejně jako další výprodej intimity. O její obrovské pracovitosti, proměnách image i schopnosti provokace "synchronizovaných" s náladami a trendy ve společnosti.
Přesto lístek nedostanou, neboť Madonna na svém turné nic takového neplánuje. Stejně tak mají smůlu, když se pokusí zažádat o rozhovor s Madonnou nebo aspoň s kýmkoliv z jejího týmu. "Rozhovor s Madonnou je zcela vyloučený," říká rezolutně Petr Novák z pořádající agentury Interkoncerts
Madonna neplánuje tiskovou konferenci, osobního setkání se pravděpodobně nedočkají ani zástupci české pobočky Warner Music, která Madonnu vydává.
Čtyřiadvacet kamiónů
Před koncertem stovky dělníků vystavěly uprostřed Sazka Areny scénu o rozloze 470 metrů čtverečních. Měla čtyři pódia a v některých místech se fanoušci mohli zpěvačce přiblížit na pár metrů.
K Sazka Areně dorazilo čtyřiadvacet kamiónů a osmnáct dodávek, které krom jiného vezly i dvě stě tun techniky, obří diskokouli - která váží jeden a půl tuny a je osazena krystaly v hodnotě dvou milionů dolarů.
Hlavním choreografem Modonnina vystoupení je Jamie King, který s Madonnou spolupracoval již na přípravě Re-Invention Tour. King také režíroval videoklip k aktuálnímu hitu Sorry a kromě Madonny má v portfoliu spolupráci na show pro Prince, Rickyho Martina, Christinu Aguileru nebo Pink.
Seznam položek věcí, které s sebou Madonna a její tým převážejí od města k městu, se zdá být nekonečný. Stovky kostýmů i párů bot, kosmetiky, kabelů a zvukové techniky. Nechybí ani vlastní nábytek, kterým si Madonna nechá zařídit zákulisí koncertní haly, nebo catering, kterému šéfuje Madonnin osobní kuchař.
Ve výčtu rekvizit nutných pro udržení zpěvaččiny pohody je i vlastní záchodové prkénko pro hotel Four Seaseons, kam se včera za doprovodu policie nechala dovézt opancéřovanou limuzínou.
Ačkoliv jsou náklady na Confessions Tour obrovské, turné bude s největší pravděpodobností finančně velmi úspěšné. Experti předpokládají, že mamutí podnik vydělá kolem 190 milionů dolarů a překoná dosavadní ženský rekord držený zpěvačkou Cher. Ta se navíc k sumě 170 milionů dostala skrze dvouleté turné; Madonna si může na své přijít za několik měsíců.