Když hudbu Čajkovského doprovodí moderní abstrakce. V Rudolfinu se spojila klasika s projekcí

Abstraktní tvary během hudby P. I. Čajkovského.
Ještě se zkouší.
Za chvíli dorazí první diváci, Sim/Nebula se od pátku do neděle hraje celkem šestkrát. Jeden koncert trvá necelých padesát minut.
Na programu je Má vlast Bedřicha Smetany, 2. věta symfonie Z Nového světa a také předehra Karneval od Antonína Dvořáka. Vše zakončí 2. věta symfonie Patetická Petra Iljiče Čajkovského. Při ní se autorům projekcí podařilo vytvořit nejzajímavější kontrast tradičního s novým.
Pozor! Dirigent Jan Kučera.
Foto: Lukáš Bíba
Kultura Kultura
18. 2. 2018 14:56
Zavřít oči a nechat na sebe působit jen mohutný zvuk orchestru. Dobrý způsob, jak si maximálně užít klasickou hudbu, ovšem nepříliš praktický v uplynulých dnech v pražském Rudolfinu. Padesátiminutový projekt Sim/Nebula, během kterého Symfonický orchestr Českého rozhlasu odehrál Smetanovu Vltavu a také části symfonií Antonína Dvořáka a Petra Iljiče Čajkovského, vyžadoval i aktivitu očí. Na novorenesanční interiéry Dvořákovy síně se během koncertu promítaly abstraktní obrazce z dílny studia The Macula. Nejzajímavější moment přišel během Čajkovského Patetické, kdy prostor pod stropem obsadily abstraktní tvary jako z obrazů ruských avantgardistů. Podívejte se na fotografie Lukáše Bíby.
 

Právě se děje

Další zprávy