Své síly při něm spojil se zpěvačkou a houslistkou Ivou Bittovou, jejíž hlas zní ve všech sedmi skladbách alba. "Jsem o dva roky starší než Iva. Když v roce 1987 natočila album Bittová & Fajt, stalo se výpovědí celé naší generace," říká padesátiletý skladatel.
S Bittovou už dříve spolupracoval na nahrávkách klasických interpretů i písni k filmu Krajinka režiséra Martina Šulíka. "Chtěl jsem Ivu dostat do oblasti psané hudby," říká na adresu výtečné improvizátorky, "mým snem bylo spojit tradici s její živelností." Přesně to se podařilo na desce Mater, kterou v pečlivém vydání na český trh dopravilo vydavatelství Indies Records.
Godár nahrávku tématicky pojal jako poctu ženě-matce: Magnificat je zhudebněná část Lukášova evangelia, ve které se Marie dozvídá o početí; Uspávanky se inspirují slovenskými ukolébavkami, ve skladbě Stálá matka Marie lká nad ukřižovaným synem, aby se v Regina coeli celý svět radoval nad Ježíšovým zmrtvýchvstání.
Mater není deskou ortodoxně křesťanskou; i když je pro ni žena svatou bytostí, pojímá ji napříč věky i vyznání. Proto na ní našly místo písně v jazyce jidiš či zhudebněný text Jamese Joycea.
Orchestr Solamente naturali Miloše Valenty album nahrával jeden den, skladby ale vznikaly několik let a Godár je psal přímo pro Ivu Bittovou. "Když se mě zeptala, proč jsem si vybral zrovna ji, odpověděl jsem zpíváš čistě, je ti rozumět a dáváš do toho velkou emoci, tak co víc bych mohl chtít?" říká s nadsázkou skladatel. Našel v ní ideální interpretku skladeb, její přirozený hlas zbavuje nahrávku náznaku historismu a dělá ji pravdivou.
Album vychází na hybridním SACD, které umožňuje poslech stereo i v prostorovém pětikanálovém zvuku, a slovenský vydavatel Pavian records plánuje licenční vydání u mezinárodního labelu. Příští rok by Mater měla zaznít i na koncertech na Slovensku a Česku.