Praha - Sladké školačky, které kombinují specificky přeslazený japonský J-pop s dekadentními riffy death metalu? Ano, to je originální recept, jak dosáhnout v hudebním průmyslu rekordních zisků.
Nový fenomén dostal název Babymetal a má v popředí tři dívenky s vlasy sepnutými do stuhy a vystupujícími v typických sukýnkách japonských školaček. Ač se to zdá velmi nepravděpodobné, eponymní debutové album tohoto projektu už dosáhlo na třetí pozici v žebříčku rockových alb na iTunes a v dalších zemích atakuje Top 10. Na Youtube má jejich první hit Gimme Chocolate skoro čtyři miliony zhlédnutí. V neposlední řadě si dívky vybral na titul i populární metalový magazín Kerrang!
Babymetal z hudebního hlediska skloubil skoro surrealisticky J-pop a trash metalový zvuk, za nímž by klidně mohla stát třeba kapela Slipknot. A zatímco na videu ke Gimme Chocolate jsou kytaristé či bubeník skoro neviditelní, chytlavý refrén s dívčími hlásky připomene fanouškům J-popu třeba kapelu AKB48.
Do popředí Babymetalu dosadili producenti trojici Suzuka Nakamoto (16), Moa Kikuchi a Yui Mizuno (14). Všechny vyrostly v přeslazené dívčí kapele Sakura Gakuin, ovšem zvládly se změnit v metalové lolitky až neskutečně přesvědčivě.
Už první singl projektu Babymetal Ijime, Dame, Zettai dosáhl slušného prodeje 19 tisíc kopií v prvním týdnu a debutoval na čísle šest japonské singlové hitparády.
Po loňském celosvětovém úspěchu K-popu a rappera Psy, má zřejmě letos našlápnuto k podobným výšinám další kapela z jihovýchodní Asie.
Už nyní je její úspěch v Japonsku opravdu fenomenální, o čemž svědčí i to, že začátkem března se dívky staly nejmladšími interpretkami, které vyprodaly legendární Budokan arenu v Tokiu.