reklama
 
 

Hudební scénu 60. a 70. let zmapuje kniha Kapela. Popíše tehdejší underground

18. 10. 2017 16:50
Kniha Kapela, kterou dali dohromady historik Ladislav Kudrna s disidentem Františkem "Čuňasem" Stárkem a která vyjde v listopadu, popíše neoficiální a polooficiální hudební scénu v Československu mezi lety 1957 a 1989. Název publikace je inspirovaný represivní akcí ze 70. let s účelem zbavit se bigbeatových kapel. Podrobnější informace o menších akcích a o situaci v regionech odborníci postupně hledají i v dokumentech Archivu bezpečnostních složek. V nich je na toto téma k dispozici až 150 tisíc stran dobových materiálů.

Nepřehlednou situaci na neoficiální a polooficiální hudební scéně 60. a 70. let minulého století popíše kniha Kapela. Vyjít by měla na konci listopadu a týkat se bude období od roku 1957 do přelomového roku 1989.

Pracoval na ní historik Ladislav Kudrna z Ústavu pro studium totalitních režimů spolu s představitelem českého undergroundu, bývalým šéfredaktorem časopisu Vokno a vězněným disidentem Františkem "Čuňasem" Stárkem. Kudrna již předtím napsal tematickou knihu Reflexe undergroundu. 

Nová publikace je výsledkem studia doby, která má podle historiků stále spoustu nezmapovaných míst. 

"Dobře máme zdokumentovány hlavní akce - proces s Plastiky (The Plastic People of the Universe), stříhání mániček, návštěvu (básníka Allena) Ginsberga," řekl Kudrna.

Podrobnější informace o menších akcích a o situaci v regionech odborníci postupně hledají i v dokumentech Archivu bezpečnostních složek. V nich je na toto téma k dispozici až 150 tisíc stran dobových materiálů. 

Akci Kapela v 70. letech vedl podle Ladislava Kudrny náčelník 10. správy federálního ministerstva vnitra Vladimír Stárek. Jeho cílem byla likvidace závadných bigbítových skupin, která vyvrcholila procesem s českým undergroundem. "Nechtěným výsledkem byla Charta 77," dodal historik.

autor: ČTK | 18. 10. 2017 16:50

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama