Fila: Americký komik se posmívá Eurovizi. I na něj to je moc

Kamil Fila Blahoslav Baťa Kamil Fila, Blahoslav Baťa
11. 7. 2020 8:00
U komedie s dlouhým názvem Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga se filmový kritik Kamil Fila bavil. Je to snímek, u kterého se můžete uvolněně zasmát a nebát se trapnosti. Takto mají podle Fily vypadat komerční komedie, které nemají vysoké ambice.
Kamil Fila recenzuje film o Eurovizi, který je na Netflixu k vidění s českým dabignem či titulky. | Video: Kamil Fila, Blahoslav Baťa

Komik Will Ferrell své snímky staví na trapnosti a ochotě jít do všeho naplno. "V jeho nejnovějším filmu Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga pocházejí hrdinové z Islandu, který v evropské pěvecké soutěži nikdy nebodoval a oni se do ní dostanou, protože jsou hrozivě strašní," nastiňuje Fila zápletku snímku, který je k vidění na Netflixu.

"Je vysoce konceptuální, skvěle stylizovaný, promyšlený v tom, co nám chce ukazovat, i když samotný příběh je blbůstka," myslí si kritik.

Podle něho má komedie dvě slabiny. "Willu Ferrellovi je už přes padesát let a tento typ postav, aby byly uvěřitelné, už po padesátce hrát nejde," tvrdí Fila. Druhým nedostatkem je stopáž filmu. Přijde mu příliš dlouhý.

před 1 minutou

Thermal dostane kvůli pandemii dalších 300 milionů korun, schválila vláda

Základní kapitál karlovarského hotelu Thermal stoupne o 300 milionů korun na 1,1 miliardy korun. Návrh ministerstva financí (MF) v pondělí schválila vláda, uvedla na Twitteru ministryně financí Alena Schillerová (za ANO). Důvodem navýšení je podle dřívějšího vyjádření MF propad tržeb kvůli pandemii, růst cen stavebních prací a neočekávané náklady spojené s modernizací hotelu - jako například potřeba likvidace nebezpečných látek či nutnost sanace havarijních kovových konstrukcí. Zvýšení základního kapitálu se uskuteční upsáním nových akcií. Akcionářská práva státu v hotelu vykonává MF.

"Cílem navrhovaného kapitálového posílení Thermal je primárně zajistit, aby společnost mohla realizovat zamýšlené investice a aby zabránila riziku vrácení poskytnutých investičních prostředků (dotace a úvěr od SFŽP), neboť již v polovině roku 2021 dochází k plnému dočerpání prostředků pocházejících ze zatím posledního vkladu do základního kapitálu společnosti," uvádí materiál.

Schillerová již dříve upozornila, že jen za poslední tři roky vyskočily ceny stavebních prací téměř o třetinu a areál, který je kulturním, kongresovým a lázeňským centrem Karlovarska, proměnila pandemie v dům duchů. "Také faktický stav konstrukcí odhalila modernizace v daleko horším stavu, než se počítalo při posledním navýšení základního kapitálu v roce 2016," uvedla. Podle ní je vzhledem k investičnímu plánu do roku 2025 a s přihlédnutím k riziku krácení dotace na snížení energetické náročnosti budovy zvýšení základního kapitálu jediný možný krok.