reklama
 
 

Zaopatřené ženy už se chystají slavit Sex v poušti

28. 5. 2010 7:20
Do kin vstupuje marketingový sen, druhý Sex ve městě

Los Angeles, Londýn - Bude v druhém díle filmové verze seriálu Sex ve městě vůbec nějaký sex, když se nebude odehrávat ve městě, ale v arabské poušti? A jak na poušť puritánského státu dostat nějaké „odvážné" módní šaty a doplňky? A co budou hrdinky dělat, když už řeší hlavně svatbu a mateřství?

To jsou prý hlavní otázky, které řešil produkční štáb nového snímku, který právě vstupuje po čtvrteční londýnské premiéře do kin jako jeden nejpřipravovanějších marketingových produktů pro zaopatřené městské publikum. Respektive jsou to jediné informace, které zatím pronikly do médií.

V námětu stojí pouze: „V pokračování vyrazí čtyři kamarádky do pouště, kde bývalý Samanthin přítel natáčí akční film. Carrie tu potká pokušení - svou někdejší lásku Aidana v podání Johna Corbetta." Jestli uvidíme i nějakou jinou akci než balení a koketování u bazénu, těžko říct.

Agresivní životní styl

Naopak o tom, co všechno bude druhý díl provázet, víme víc, než bychom možná chtěli. Už seriál Sex ve městě (v originále Sex and the City,  kde sex může znamenat i pohlaví) se ukázal být jako výhodná značka a následné dva filmy to dotáhly k dokonalosti; zjevně už nejde o konkrétní dějové peripetie, ale o návštěvu kamarádek a zároveň idolů, o důvěrně známé prostředí, kde se ženy cítí dobře.

Na Sex ve městě je navěšena spousta módních značek a celý koncept svou mentalitou přesně odpovídá duchu singles a „moderních" ženských časopisů: tedy trocha emancipace, trocha kopírování mužského loveckého modelu sexuality a k tomu touha nestárnout, tedy spousta kosmetiky a hadříků. S asertivitou v oblasti vztahů jde ruku v ruce agresivní konzumní životní styl, který nemilosrdně diktuje, co je in a out.

Už první díl ukázal, že i v kinech mohou probíhat dámské jízdy. Doposud bylo velmi obtížné najít formulku, která by donutila chodit ženy do kina nikoli samy nebo v partnerských smíšených dvojicích, ale v houfu kamarádek. Zároveň dokázal přitáhnout i divačky, které už vlastně vypadávají z hlavní skupiny současných konzumentů (12-30 let).

První filmový Sex ve městě (přišel po desetileté televizní éře) stál 65 milionů dolarů, přičemž nejvíc spolykaly honoráře hlavních představitelek. Během prvního víkendu vydělal přes 57 milionů, nakonec v Americe utržil přes 152 milionů dolarů a ve zbytku světa pak dalších 262,5.

Šlo o pátý nejlepší výsledek, jaký kdy měla nějaká celovečerní verze seriálu, přičemž všechny předchozí byly akční záležitosti pro muže (Mission Impossible 1-2, Uprchlík, Star Trek). Mezi romantickými komediemi pak byl výnosnější už jen Hitch: Lék pro moderního muže, jenž - jak název napovídá - je ale vyprávěn z mužské perspektivy,  proto na něj muži také ochotněji chodili.

Jako by si vyrazily Carrie se Samanthou

I nyní se producenti a distributoři snaží vytvořit co nejlákavější podmínky pro návštěvnost. Kina typu Gold Class - luxusnější varianta kinosálů s pohodlnými sedačkami a nadstandardním servisem - jen v Londýně vyprodala během dvou měsíců kolem osmi tisíc míst. Téměř tři tisíce z nich mají být soukromými party; divačky kromě lístků chtějí speciální koktejly a menu k filmu.

Jak uvedl mluvčí sítě Gold Class: „Je to přesně tak, jako kdyby si do kina vyrazily Carrie se Samanthou. Ženy si chtějí premiéru užít, udělat si z ní soukromou oslavu vyhrazenou jen pro sebe a kamarádky, a tak si k filmu dokupují požitky v podobě dobrého jídla a pití."

Po celý premiérový víkend (který je navíc ve Spojených státech prodloužený o takzvaný Memorial Day - Uctění obětí války) budou připraveny speciální večírkové balíčky pro publikum starší 21 let. Ty zahrnují kupon na dva drinky a neomezenou konzumaci jídla.

Neuvěřitelným způsobem je rozjetý merchandising,  nabídka produktů vázaná na film; tedy opět něco, co bývá spojováno hlavně s dětskými filmy a akčními trikovými blockbustery, jejichž hlavní cílovou skupinou jsou teenageři.

Už seriál na sebe vázal módní produkty, knihy i nákupně konzumační turistiku po New Yorku. Nyní je možné koupit si i výbavičku hrdinek z plakátu: Carrieiny bílé koktejlky nebo  zlaté sluneční brýle z dílny Bernharda Willhelma a designérů ze studia MYKITA.

Sebevědomé a kosmopolitní boxerky

Pod heslem „Nikdy neříkej nikdy" se prodávají kalhotky pojmenované po hrdinkách. Existují tak růžová tanga v odstínu Carrieiny rtěnky, rajcovní černé šňůrkové kalhotky, které nosí Samantha, modré "sebevědomé a kosmopolitní" boxerky z Mirandina šuplíku v barvě barbados blue a fialové nohavičky sofistikované stejně jako postava Charlotty. Pouhých 18 dolarů za kus.

Klenotníci od Swarovského zase oznámili, že už brzy budou k mání originální šperky z filmu. Stejně jako kalhotky budou odrážet osobnost hrdinek a v prodeji budou v osmi stech obchodech této značky po celém světě.

Dalším partnerem je vodka Skyy.  Za limitovanou kolekcí koktejlových doplňků a novým designem lahve vodky stojí módní návrhářka Patricia Fieldová, která na hrdinky šije už léta. Výrobce svolil ke změně podoby lahví poprvé v historii.

Pro čtenářky je tu pak deník ústřední hrdinky, v němž by měly najít vše, co předcházelo momentu, kdy se Carrie přestěhovala do New Yorku. Candace Bushnellová, literární „matka" hrdinek, přiznává, že příběh je z části autobiografický. Obal připomíná práci Marca Jacobse pro značku Louis Vuitton.

Po přehlídce značek může následovat soundtrack: zazní v něm Alicia Keys, Dido či Liza Minelli, která ve filmu účinkuje. Ve filmu se rovně objeví teenagerská hvězdička Miley Cyrus a Penelope Cruz, která nahradila zvažovanou ex-bondgirl Evu Green. Velký zájem o účinkování měla Victoria Beckhamová, bývalá členka Spice Girls, kde vystupovala pod přezdívkou Posh značící právě snobský luxus.

Natáčelo se v Maroku, které je v posledních letech ideálním stanovištěm hollywoodských produkcí, kdykoli chtějí zobrazit arabskou zemi či fotogenickou poušť. Aať už to byly akční fantasy Mumie a aktuální Princ z Persie, antická Troja nebo několik posledních filmů Ridleyho Scotta: Gladiátor, Království nebeské a Labyrint lží; případně filmy „z Iráku a Jordánska" jako Syriana či Zelená zóna.

Bude další džihád?

Na jedné z tiskových konferenci zatím jen Sarah Jessica Parkerová řekla, že šlo "pravděpodobně o nejdelší dobu, jakou kdy spolu seriálové kamarádky strávily" - stejně jako to bylo poprvé, co jejich představitelky tak dlouho společně natáčely. S Kim Cattrallovou, Kristin Davisovou a Cynthií Nixonovou prý prakticky žily téměř osm týdnů. „Byla to legrace, ale také spousta tvrdé práce," řekla.

Výsledky oné „tvrdé práce" budou v kinech k vidění v patnácti zemích světa včetně USA už tento víkend. V dalších patnácti státech (včetně Česka a překvapivě také Francie, země módy) až o týden později, od 2.-3. června.

Ohlasy na nový film zatím vůbec nejsou dobré. Z šedesátky publikovaných recenzí je jich jen 14 procent kladných. Ty záporné se předhánějí v tom, kdo snímek vtipněji pohaní: jedna z autorek mluví napůl vážně o tom, že by se nedivila, kdyby hloupá rozmařilost filmu rozpoutala džihád proti západní civilizaci. 

Předloňská jednička se ještě mohla spolehnout na dojíždějící ohlas seriálu a jistou nostalgii, které podléhali recenzenti i recenzentky. Přesto byly kladné a záporné ohlasy jen půl na půl a mnozí už upozorňovali na beznadějnou uvízlost filmu v konzumu a stylu 90. let.

V kritikách padaly bonmoty jako „…tam, kde Carrie nosí látkovou květinu od Diora, mají dnes moderní Newyorčanky placku Baracka Obamy". Ovšem na návštěvnost to - jak vidno - velký vliv nemělo.

Pokrizová Amerika a svět roku 2010 by měly podle všeho najít ještě méně pochopení pro oběti luxusního životního stylu, jež touha být mladé svazuje v tom důstojně zestárnout, a přitom pociťují i tlak, aby se usadily (takže ve dvojce se řeší i manželství).

Ale možná to všechno bude mít právě opačný efekt. Film, který si podle některých ohlasů bere i z osmdesátkového retra, zafunguje jako univerzální sen o dobách krásných „bezstarostných" starostí, kdy byly nekonečné nákupy hadříků in a děti daleko. A svobodné i vdané ženy si ho půjdou prožít do kin.

autoři: Pavel Kroulík, Kamil Fila | 28. 5. 2010 7:20

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama