Válečník Béowulf pokořil pokladny pod 3D vlajkou

tur
19. 11. 2007 10:46
Animovaný příběh utržil za první víkend 28 milionů

Londýn - Adaptace příběhu o válečníkovi Béowulfovi, který zbavil dánské království bestie zvané Grendel, ovládla zámořský žebříček tržeb: během prvního víkendu vydělala 28,1 milionů dolarů.

Hrdinský Viking nebojuje jen za sebe: výhrou zvyšuje naděje i ostatním 3D animovaným filmů, které se teprve chystají. A možná startuje nový trend, alespoň filmová studia by si to přála.

Paramount Pictures zveřejnil, že 40 procent z utržených peněz pochází ze speciálních 3D projekcí a pláten Imax. Lukrativní je i fakt, že za 3D projekce si majitelé kin účtují až dva dolary navíc ke každému lístku.

"Dvacet procent pláten vyprodukovalo čtyřicet procent tržby," shrnuje řeč čísel hlavní manager prodeje Paramountu, Don Harris.

Film utržil celkem osm milionů dolarů v 638 sálech vybavených technologií RealD, která využívá reflexivního plátna a polarizovaných brýlí, jež si diváci mohou po skončení představení nechat jako suvenýr.

Béowulf režiséra Roberta Zemeckise vznikl pomocí podobné techniky jako Polární expres: s využitím živých herců, jejichž akce je poté digitálně animována a vylepšena.

Beowulf
Beowulf | Foto: Warner Bros

Akce byly natočené před barevným pozadím a poté použity jako základ pro převedení obrazu do 3D animace. Herci následně svým postavám propůjčili hlasy. 

Více o filmu čtěte ZDE

"Pokud tohle  nezjednává mandát popularity a životnosti 3D, pak už nevím, co jiného by mohlo," tvrdí Paul Dergarabedian, prezident agentury Media By Numbers.

Právě prolamování technologických hranic také recenzenti nejčastěji zmiňují, film jako celek už takové reakce nesklidil.

Studia každopádně ve snaze přitáhnout diváky zpátky do multiplexů plánují další animované projekty.  Většinou jsou to rodinné filmy, takže ratolesti musí doprovodit jejich rodiče, vyniknou na velkém plátně a právě 3D technologie je přidaná hodnota, kterou doma u DVD nezažijí.

I na druhém místě návštěvnosti je animovaný film. Po premiérovém vítězství se na druhém místě usadilo Bee Movie s Jerry Seinfeldem. Pan Včelka vydělal 14.3 milionu a za tři týdny od premiéry to dotáhnul na 98,8 milionu dolarů. 

Právě podívané pro celou rodinu jako Piráti z Karibiku zajistily Hollywoodu rekordní léto. Ale podzim zatím slavný není. Letošní top 12 utržila o 29 procent méně než loňská.

Průzkumy nicméně spoléhají na úspěch dalších rodinných filmů, které by mohly zafungovat během prodlouženého víkendu Díkuvzdání a začátkem prosince. 

 

Právě se děje

Další zprávy