Unaveného Spider-Mana sesadili z trůnu vtipkující Sousedi

Kultura Kultura
12. 5. 2014 7:45
Vrcholek záoceánského žebříčku návštěvnosti kin zabrala komedie se Zacem Efronem a Sethem Rogenem.
Sousedi se do českých kin podívají 29. května.
Sousedi se do českých kin podívají 29. května. | Foto: Cinemart

Praha - Spider-Man je v druhém dílu druhé moderní variace přeci jen trochu unaveným superhrdinou. Již druhý víkend sestoupil v USA z přední příčky a přenechal místo Sousedům.

Komedie se Sethem Rogenem a Zacem Efronem otevřela na 51 milionech. Stála přitom pouhých 18 milionů, takže rozpočet už je bohatě zaplacen. Spolu s dalšími 35 miliony ze zbytku světa jde o jasného kandidáta na komedii tohoto roku, které se dostává i milosrdného přijetí u kritiky, která ji rovnou nevhodila do koše s nápisem "Současná hollywoodská komedie - Nebrat".

Samotný Amazing Spider-Man 2 už si vystačil s 37 miliony a americké tržby obecně přestaly závratně růst. Zastavily se prozatím na 150 milionech. Zbytek světa však pavoučího muže stále miluje a 400 milionů mimo USA dělá i z tohoto dílu hit.

Třetí je opět komedie, tentokrát s Cameron Diaz. Jedna za všechny si připsala 9 milionů a celosvětově se pyšní již 130. pěkný výkon pro tento nenápadný film.

Heaven is for Real, náboženská dramedie, si připsalo dalších 7 milionů. Tržby se blíží 80 milionů z USA, ve zbytku světa pak snímek není distribuován, takže si producenti s touto sumou musí vystačit.

Na pátém místě s 5 miliony najdeme Captaina Americu: Návrat prvního Avengera. Téměř 250 milionů z USA, 450 ze světa, 700 padne brzy. Miliarda však zůstala daleko.

 

Právě se děje

před 36 minutami

Jablonec a Liberec odehrají v boji s pandemií imaginární derby

Fotbalisté Jablonce a Liberce sice kvůli pandemii nového koronaviru a přerušení ligy nebudou moci o prvním dubnovém víkendu odehrát plánované podještědské derby na hřišti, zápas se ale uskuteční aspoň imaginárně. Severočeští rivalové začnou v pondělí na odložené utkání prodávat vstupenky v hodnotě 100 korun a výtěžek věnují Krajské nemocnici v Liberci na podporu v boji s nemocí COVID-19.

Fanoušci si mohou v internetové síti Ticketstream kupovat lístky až do neděle, kdy se mělo derby původně hrát. Počet charitativních vstupenek není nijak omezen.

"Místo prestižní fotbalové bitvy se teď svádí jiný a mnohem zásadnější boj, a to boj o lidské životy. Nesvádí ho fotbalisté na zeleném trávníku, ale zdravotníci v nemocnicích. Jejich soupeř je bohužel obzvlášť zákeřný a o to jsou jejich statečné a obětavé výkony obdivuhodnější. V tom boji jim všichni musíme aspoň symbolicky pomoct," uvedly kluby ve společném prohlášení.

Fanoušci po zaplacení obdrží e-mailem speciální elektronickou vstupenku. "Poslouží vám jako stálá připomínka toho, že když to bylo třeba, nezůstali jste v ofsajdu. Věříme, že se v našem kraji najde dost lidí, kteří své zdravotníky v jejich zápase nenechají samotné. Pořiďte si svou vstupenku na derby proti koronaviru, pořiďte ji i svým blízkým. Nikdy nevíte, kdy někdo z nich pomoc zdravotníků bude taky potřebovat," dodali severočeští rivalové.

Podobnou iniciativu spustila nedávno Zbrojovka Brno, která se snaží vyprodat někdejší stadion Lužánky při imaginárním utkání se Slavií. Jde o připomínku slavného zápasu z října 1996, na který dorazilo 44.120 diváků, což je dodnes nejvyšší návštěva samostatné ligy. Výtěžek z virtuálních vstupenek získá na boj s koronavirem brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích.

Další zprávy