reklama
 
 

Disney brzdí s novými Star Wars. Film o Hanu Solovi zřejmě prodělá

23. 9. 2018 7:00
Poprvé v dějinách kinematografie film ze světa Hvězdných válek skončí v minusu. Neúspěch letošního Solo: Star Wars Story přiměl firmu změnit strategii.

Společnost Walt Disney Company uznává, že nových filmů ze světa Hvězdných válek do kin posílá příliš mnoho a příliš rychle za sebou. Uvedl to její ředitel Bob Iger v rozhovoru pro časopis Hollywood Reporter.

"Trochu zvolníme. Budeme opatrnější v tom, jak moc být slyšet a jak často," uvedl Iger, který na sebe vzal vinu za nadprodukci posledních let. Zpětně ji označuje za chybné rozhodnutí.

Walt Disney Company roku 2012 koupila Lucasfilm, firmu režiséra a autora Star Wars George Lucase, za čtyři miliardy dolarů. Tři roky nato začala do kin uvádět nové filmy.

Po tom čtvrtém, samostatném příběhu ze světa Hvězdných válek nazvaném Solo: Star Wars Story, studio čelilo rozporuplným kritickým ohlasům. Snímek nebyl úspěšný ani komerčně. Dle britského deníku Guardian se zřejmě Solo: Star Wars Story stane prvním snímkem ze ságy, který si na sebe nevydělá.

Podle údajů ze serveru BoxOfficeMojo.com film v severoamerických kinech utržil 213,7 milionu dolarů, jen jeho výroba však stála mezi 250 a 300 miliony dolarů. Další desítky milionů Disney investoval do reklamy.

Celosvětové tržby

Star Wars: Síla se probouzí (2015) - 2 miliardy dolarů

Rogue One: Star Wars Story (2016) - 1 miliarda dolarů

Star Wars: Poslední z Jediů (2017) - 1,3 miliardy dolarů

Solo: Star Wars Story (2018) - 392 milionů dolarů

Celosvětově má titul nyní na kontě 392 milionů dolarů, marže ze zahraničních kin je však nižší než v USA. Insideři z oboru míní, že Disney by na Solo: Star Wars Story mohl prodělat až 50 milionů dolarů.

Film Solo: Star Wars Story provázely problémy už při vzniku. V průběhu natáčení Disney nahradil původní režiséry Phila Lorda a Christophera Millera veteránem Ronem Howardem. Snímek měl navíc premiéru pouhý půlrok po Epizodě VIII Hvězdných válek s podtitulem Poslední z Jediů.

Solo: Star Wars Story byl po předešlém Rogue One: Star Wars Story druhým samostatným příběhem ze světa Hvězdných válek, který Disney vyrobil. Oborové hollywoodské časopisy opakovaně spekulují o tom, že Disney nyní pracuje na dvou dalších. Jeden se má zabývat příběhem nájemného lovce Boby Fetta, druhý by měl vyprávět o rytíři Jedi Obi-Wanu Kenobim.

Disney ale žádný ze snímků oficiálně nepotvrdil a ve stávající situaci nelze zaručit, že skutečně vzniknou. Totéž platí o avizovaném seriálu, který by měl mít premiéru na Disneyho chystané streamovací platformě, a případné příští trilogii.

Ředitel firmy Bob Iger v novém interview naopak potvrdil dřívější informaci, že tvůrci fantasy Hra o trůny David Benioff a DB Weiss nyní pracují na nové sáze ze světa Star Wars. Bližší podrobnosti zatím nejsou k dispozici.

Do kin příští rok zamíří devátá epizoda Hvězdných válek, která uzavře novou trilogii počatou už za éry Disneyho. Film režíruje opět J. J. Abrams, který natočil také sedmou epizodu. "Teď se dostáváme do bodu, kdy se začneme rozhodovat, co přijde po JJovi," dodává ředitel firmy.

Reakce na Igerovo oznámení je převážně příznivá. Šéfredaktor zábavního portálu IGN Scott Collura označil Igerův výrok za "výhru pro fanoušky" a připomněl, jak se kdysi na nový film ze světa Hvězdných válek čekalo klidně několik let. "Nijak nám neublíží, když roku 2020 nedostaneme nové Star Wars," napsal Collura.

Také Robert Thompson, profesor popkultury na univerzitě v americkém městě Syracuse, považuje zbrzdění dosavadního tempa za rozumné. "Na sáze Hvězdných válek se možná začíná projevovat únava, ale ať už tempo zpomalí sebevíc, jsem si jistý, že v následujících letech se z ní Disney pokusí vyždímat maximum," uvedl Thompson.

Další díl Star Wars o zrodu pašeráka Hana Sola je přiměřeně vtipný a akční, ale znovu jít na tento film mě neláká, tvrdí filmový kritik Kamil Fila. | Video: Kamil Fila |  05:55

autoři: Guardian, Reuters, AFP | 23. 9. 2018 7:00

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama