reklama
 
 

První reakce na Šifru: Hanks je zombie

17. 5. 2006 9:30
Cannes - Novinářskou projekci Šifry mistra Leonarda v Cannes přerušovaly výbuchy smíchu a pískot.

Většina z dvou tisíc novinářů a kritiků reagovala v úterý večer chladně, naopak výbuchy smíchu v klíčových dramatických momentech, chichotáním a jindy tichem přerušeným jen několika pískoty na konci filmu.

Dvě a půl hodiny trvající snímek režiséra Rona Howarda reprodukuje podle novinářů dosti věrně obsah Brownova kontroverzního románu s klíčovým sdělením, že Ježíš měl s Máří Magdalénou dítě, jehož potomci stále žijí. Tohle tvrzení -  které po vydání knihy vyvolalo velké protesty a kritiky duchovních i věřících v mnoha zemích světa -  ovšem provázely v promítacím sále v Cannes zaplněném k prasknutí jen salvy smíchu.

Zvlášť jedna melodramatická sekvence v podání Toma Hankse prý vzbudila dlouhotrvající smích; chichotání se pak ozývalo do konce filmu. Těsně před koncem prý sice odešlo jen několik novinářů, ale po skončení projekce se ani neozval žádný aplaus, který je podle agentury AP v Cannes obvyklý i u špatných filmů.

Reakce kritiků, které po východu ze sálu oslovily světové agentury, se ubíraly stejným směrem. "Dechberoucí kniha, která zaznamenala mezinárodní úspěch, se na plátně proměnila v těžkou a temnou záležitost," uvedl kritik vlivného hollywoodského časopisu Variety.

Hlavní hrdinové představovaní  Hanksem a Audrey Tautouovou si prý navíc na plátně příliš nerozuměli. Věta, která má být klíčovým sdělením filmu, byla přijata výbuchy smíchu nebo spíš úsměšky. "V tom filmu nic nefungovalo. Není to napínavé, není to romantické, a už vůbec ne zábavné," prohlásil kritik amerického listu Boston Herald.

Podle Petera Brunetta z Boston Globe byl snímek "skoro stejně špatný jako kniha". "Tom Hanks byl zombie, naštěstí tam byl Ian McKellen. Je to příliš mnohomluvné," dodal. "Lidé byli rozpačití, nebyl žádný potlesk, jen ticho," popsala náladu Margherita Ferrandinová z italské televize RAI 3. "Přečetla jsem knihu jen do poloviny a nudilo mě to. Je to strašné."

Kritikovi amerického kanálu CBS 5 Jamesi Rocchimu film připadal jako "králíček z reklamy na baterky, který jde a jde a jde, ale ne správným směrem".

autor: ČTK, Hej | 17. 5. 2006 9:30

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama