reklama
 
 

X-Meni odvracejí nukleární hrozbu. Dočkají se vděku?

20. 3. 2014 7:56
Na konci května se vrátí komiksová série X-Men. Se značně nadstandardním rozpočtem a Bryanem Singerem v čele.

Preview - Jen dvě komiksové série si ve filmovém světě vydobyly srovnatelné postavení. Batman a X-Meni.

Obě si sice vybraly slabší chvilky: netopýří muž trpěl pod vedením Joela Schumachera a Wolverinovy sólovky skončily poněkud nešťastně, to jsou ale jen malé šmouhy na jejich jinak skvělé pověsti. Když se tedy chystá pokračování povedeného prequelu X-Men: První třída, navíc s režisérem prvních dvou mutantích dobrodružství Bryanem Singerem, nejde jen o běžnou událost mainstreamové sezony pro zažrané fanboye.

Trailerová kampaň nám sice zatím o novém snímku sdělila víceméně jen to, že ho musíme vidět, ale diváci onu proklamaci většinou bez okolků přijali.

Singer poslední roky poněkud tápe a kromě precizní Valkýry nabídl jen předražený a nepopulární (ač ne špatný) snímek Superman se vrací a bohužel také nezvládnutou fantasy Jack a obři. Návrat k jeho stěžejní látce v dílu s podtitulem Budoucí minulost by mu ale mohl prospět.

V Singera věříme

Po vratké bilanci Supermana, ve své době nejdražšího filmu, se zdá až překvapivé, že jeho schopnostem dál věří nejen diváci, ale i producenti. Ačkoliv z oficiálních zdrojů to nevyčtete, šušká se, že noví X-Meni jsou opět jedním z nejdražších filmů vůbec, možná jde dokonce o nejdražší superhrdinskou akci.

Rozpočet měl bez mrknutí oka překročit 200 milionů dolarů a nikdo neví, kde se zastavil. Po Avatarovi má však jít o nejdražší produkci studia 20th Century Fox, a v žánru ho tak mohou trumfnout jen Avengers (220 milionů), třetí Spider-Man (258 milionů) a právě Singerův Superman (270 milonů).

Je to zvláštní tím spíš, že První třída, ač chválená, v kinech vydělala při rozpočtu 160 milionů celosvětově 350, tedy dostala se tak akorát do plusu. Aby snímek s tak masivním rozpočtem, jakým má být Budoucí minulost, dosáhl kladné bilance, musel by utržit k šesti stům milionů, tedy prakticky zdvojnásobit minulý výsledek.

Jistě to není nemožné, zvlášť když První třída udělala značce opět skvělé jméno a připomněla její potenciál. Navíc se podařilo získat novou generaci herců, předně trio Michael Fassbender, Jennifer Lawrence a James McAvoy, jejichž hvězda stále stoupá, a ve dvojce se k nim vrátí neméně populární stará parta Hugh Jackman, Ian McKellen, Patrick Stewart a Halle Berry. Obsazení je tedy vskutku hvězdné a může do kina natáhnout nejen komiksové geeky, ale i rostoucí fankluby Lawrence a dalších.

Retro i sci-fi

A jak že je možné, že se střetnou herci ztvárňující ty samé postavy různého věku? Bude se cestovat časem! Nejspíš oběma směry. Retro bondovská stylizace se První třídě vyplatila a Singer ji tentokrát okořenil ještě hrozbou atomové války a budování alternativních realit.

Kdyby nešlo o tak precizního režiséra, byly by na místě obavy, že se celá Budoucí minulost rozpadne jako domeček z karet. Ne že by to nebylo možné, po Jackovi a obrech byla Singerova režijní neomylnost definitivně narušena i v očích těch, kdo ocenili jeho fetišisticky sobecké vyznání lásky k Supermanovi.

Jistě však není důvod předpokládat, že by Singer tentokrát u jemu tak blízké a známé látky neodvedl svůj standardně nadstandardní režijní výkon. Nakonec tedy bude důležité, jestli dobrou práci odvedli scenáristé Jane Goldman, Simon Kinberg a režisér První třídy, nyní producent a spoluscenárista Matthew Vaughn. Pokud dokážou příběhu o odvrácení nukleární hrozby a souboji s vlastními démony dodat podobný náboj jako minule, mají vyhráno.

Produkce jim věří tak moc, že rovnou oznámila regulérní čtvrtý díl původní série s okázalým podtitulem Apokalypsa, samozřejmě pod Singerovým vedením, na rok 2016. Tato sebejistota jim jistě neuškodí, protože diváci se častěji nechají nalákat na filmy, u nichž mohou očekávat pokračování.

Na Apokalypsu si však ještě počkáme, nejprve musíme spojit minulost s budoucností 22. května v našich kinech.

autor: Martin Svoboda | 20. 3. 2014 7:56

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama