Hrdiny jsou studenti gymnázia, kteří malují graffiti. Hned v první klapce Jan Kraus sváděl ředitelku školy Evu Holubovou, další den se přešlo na pražské gymnázium Budějovická.
Z jedné třídy se stala kostymérna, z další maskérna a produkce, jinde je jídelna. Herci museli být na place v sedm ráno a při polední pauze už bloumali prázdnou školou jako duchové.
Holubová si v maskérně obhlíží ostře rudé nehty. Češtinář Jiří Schmitzer zádumčivě vykuřuje před školou, tělocvikář Martin Zbrožek u cateringu slibuje, že má i scény v tělocvičně, dokonce i s kruhy - včetně kruhů pod očima. Fyzikář Milan Šteindler v urousaném modrém plášti kamsi telefonuje a třídní učitel Tomáš Matonoha odpočívá vleže na chodbě na školních lavicích.
Tomáš Vorel se před odpoledním natáčením rozběhává na chodbě a pak vtipkuje s Tomášem Matonohou.
"Musíme zavolat ještě Poláškovi," vzpomene si, na místě si bere od Matonohy mobil a volá brněnskému herci Josefu Poláškovi, aby mu nabídl epizodní roli školníka. "Měl bys čas? Jenom dva dny," slibuje a dočkává se souhlasu.
Ve sborovně se zatím schází silná sestava: ředitelka Eva Holubová v excentrickém červeném oblečku, třídní učitel Matonoha a fyzikář Šteindler, který se zbrusu novou bradkou pravidelně vyvolává záchvaty smíchu u svého režiséra Tomáše Vorla. "Aspoň něco v tom filmu bude vypadat hezky," řekne Šteindler a nahodí další úlisný výraz.
Pak už vypukne odpolední natáčení. Ve sborovně se schází učitelský sbor a diskutuje o nejnovějším kousku svých studentů, kteří pomalovali záchodky symboly ženského pohlaví (které ovšem Vorel nazývá nepublikovatelnými výrazy).
"Co na ty hajzly nainstalovat skrytý kamery?" ptá se zadumaně fyzikář a Vorel u monitoru se spolu s maskérkou znovu svíjí smíchy při pohledu na "hezkej detail Milánkovy ušlechtilý tváře".
" Milane, zkus chvíli onanovat, ať vidíme, jak to vypadá," vyzývá Šteindlera, jenž vystřihne další výraz, který rozesměje celý štáb. "To tam musíme někam dát," komentuje to Vorel.
Holubová se Šteindlerem patří už téměř k inventáři Vorlových filmů, což je znát na uvolněné atmosféře při natáčení. "To prso už mu tam nedávej, už je to nějak moc vtipný," radí Vorel Holubové. Natáčení přesto odsýpá, přechází se k dalšímu záběru.
Jeho hrdinou je češtinář Schmitzer s litanií nad zkaženou mládeží: "Nezajímá je literatura, nezajímá je historie, nezajímá je nic. Válku na ně! Nejdřív totalitu, a pak válku!" hřímá. "Milánek tomu dodal takovou lehkost tou onanií pod stolem a teď jsme zase přitvrdili," komentuje to Vorel od monitoru.
Mladí hrdinové Gymplu, kterým jsou Schmitzerova slova určena, tu v ten den nejsou, vedoucí produkce Věra Ferdová ale láká na zbrusu novou image Jiřího Mádla.
Ten si ve filmu zahraje spolu s Vorlovým synem. Obejví se tu i Ivana Chýlková a v malé roli někdejší eurokomisař Pavel Telička.
V komparzu si zase zahrál scenárista filmu Tomáš Houška se ženou: "Vnutil jsem se Tomášovi, abych byl u toho." Bývalý gymnaziální učitel ve scénáři (napsaném podle vlastní knihy Graffiti) zpracoval vlastní zážitky se studenty.
"Pak jsem si představil, jak by ten film měl vypadat, a řekl si, že to nemůže natočit nikdo jiný než Vorel," popisuje, jak se stal filmovým scenáristou. Na scénáři pak spolu s Vorlem pracovali šest let.
Do konce prázdnin se bude natáčet na Budějovické, poté v exteriérech. Premiéra Gymplu je naplánována na podzim příštího roku.