Fila: Uvázli v nejhorším snu. Přišli o dítě, jejich zotavování se změnilo v horor

2. 7. 2019 16:44
Za horor v čisté podobě označuje kritik Kamil Fila snímek nazvaný Koko-di koko-da, který natočil dánský režisér Johannes Nyholm a nyní ho promítá Mezinárodní filmový festival Karlovy Vary. Název filmu vychází z dětské říkanky. Vypráví o rodičích, kteří se v přírodě chtěli vyrovnat s traumatem ze ztráty potomka, avšak jejich výlet se změní v noční můru. Snímek Koko-di koko-da bude ve Varech uveden ještě ve čtvrtek 4. července v 16 hodin v Kinosálu Národní dům.
Kamil Fila recenzuje hororový film Koko-di koko-da. | Video: Aktuálně.cz

Halové mistrovství světa v atletice se kvůli koronaviru odkládá na příští rok

Halové mistrovství světa v atletice se letos neuskuteční. Mezinárodní federace se kvůli epidemii nového typu koronaviru v Číně dohodla s pořadateli v Nan-ťingu na odložení šampionátu na rok 2021. Světová atletika to oznámila na svém webu. V Nan-ťingu se mělo o světové medaile bojovat od 13. do 15. března.

Federace dala přednost radikálnímu řešení a šampionát rovnou zrušila, místo aby jej přeložila do jiného dějiště. Vysvětlila to nejistou situací a obavami z šíření viru mimo Čínu, což by později mohlo vést k dalšímu odkladu termínu. Světová atletika učinila rozhodnutí na doporučení lékařské komise, jež situaci konzultovala se světovou zdravotnickou organizací WHO.

Slovenští autodopravci oznámili ukončení blokád hranic

Unie autodopravců Slovenska ve středu večer oznámila, že ukončila protestní shromáždění na hraničních přechodech. Uvedla, že tak učinila po zákroku policie. Dopravci od úterý znovu blokovali mimo jiné některé hraniční přechody s Českem. Jejich protesty na hranicích zkomplikovaly například výrobu ve slovenské továrně francouzské automobilky PSA, které vázly dodávky ze zahraničí.

Slovenská vláda nepřistoupila v plné míře na požadavky unie ohledně výrazného snížení silniční daně a také zvýšení slev z mýtného. V obou těchto oblastech ale učinila ústupky, na nichž se dnes zástupci ministerstev dopravy a financí dohodli s větší organizací autodopravců Česmad Slovakia.