Kidmanovou v amerických kinech zesměšnili teenageři

Hej
20. 8. 2007 13:00
Předpokládaný hit propadl, nenápadná komedie bodovala

Los Angeles - Králem víkendových tržeb v amerických kinech se nestal sci-fi remake klasického hororu Invaze lupičů těl ani třetí pokračování akční taškařice Křižovatka smrti. Nicole Kidmanovou a Jackie Chana porazila dvojice teenagerů, která stojí za nenápadným snímkem Superbad.

Přitom tento nečekaný vítěz uplynulého víkendu nenabízí žádná slavná herecká jména, nemá v zádech ani úspěšnou předlohu. Je jen nezávaznou legráckou, která vypráví o dvou počítačových nadšencích, kteří chystají večírek na oslavu konce střední školy.

Tenagerská komedie z amerických diváků po prvním víkendu vytáhla 31,2 milionu dolarů a stala se tak nejnavštěvovanějším filmem víkendu. Dva výtečníky ztvárnili Jonah Hill a Michael Cera. Do českých kin jejich mejdan dorazí 1. listopadu.

Invaze - Nicole Kidmanová a Daniel Craig
Invaze - Nicole Kidmanová a Daniel Craig | Foto: Aktuálně.cz

Superbad pokořili poněkud překvapivě i dlouho očekávaný remake hororu Invaze lupičů těl. Ten pod názvem Invaze a s hvězdnou sestavou Nicole Kidmanové a Daniela Craiga vydělal velmi slabých 6 milionů dolarů. V Česku se hvězdně obsazený horor objeví 4. října.

Na druhé místo Superbad sesadil vítěze minulého týdne, akční film Křižovatka smrti 3 s Jackiem Chanem. Ten vydělal "jen" 21,8 milionu dolarů, celkem má na kontě 88,2 milionu. Do českých kin vstoupí 6. září.

Superbad je dílem producenta Judda Apatowa, který má na kontě svérázné komediální hity Zbouchnutá či 40 let panic, který i režíroval. Apatow očividně svým teenagerům rozumí, má rozpoznatelný druh humoru, trochu podobný tomu, co vzývají třeba komici kolem Bena Stillera a Owena Wilsona nebo Jared a Jerusha Hessovi se svými absurdními komediemi jako Napoleon Dynamite a Nacho Libre. 

Romantické serepetičky mění Apatow za cynický humor a politickou korektnost přehluší autenticky znějícími dialogy, které jsou o jen něco málo chytřejší, než je v obvyklých letních komediích zvykem.

Superbad vznikl s rozpočtem 20 milionů dolarů a svými tržbami si o něco polepšil proti Zbouchnuté, která přišla do kin v červnu, o prvním víkendu vydělala 30.7 milionu dolarů a stala se stomilionovým letním hitem.

Film Superbad se odehrává v prostředí střední školy, jeho publikum ale trochu překvapivě tvořili z 40 procent diváci starší 30 let.

"Apatow je strojem na komedie, dnes je to už známá firma," říká Paul Dergarabedian z Media By Numbers. "Typické je, že jeho komedie vyhledává o něco starší publikum, i když jsou to komedie teenagerské."

 

Právě se děje

Další zprávy