Jan Němec natočil 3D film s Janem Budařem

Kultura ČTK Kultura, ČTK
13. 12. 2010 9:19
Snímek Heart Beat 3D je fantazie o světovém spiknutí

Praha - Trojrozměrnou pohádku V peřinách zřejmě předběhne režisér Jan Němec. Ve čtvrtek bude mít v pražském kině Atlas premiéru jeho film Heart Beat 3D, označovaný producenty za první domácí hraný celovečerní film natočený v systému 3D.

O filmu experimentátora Němce se se však zatím příliš neví. Není tak jasné, zda opravdu v tichosti vznikl první stereoskopický film, nebo se spíš jedná o uměleckou nadsázku a komentář současné 3D vlny.

Hlavní roli v snímku, označovaném za pohled do paměti černé skříňky mezinárodního spiknutí, vytvořil Jan Budař. Má jít o surrealistickou trojrozměrnou abstrakci. 

Proslýchá se, že scénář napsal Jan Němec společně s Václavem Havlem zhruba před čtyřiceti lety; ale z původního textu nezůstal kámen na kameni. Za hudebním doprovodem stojí uskupení MIDI LIDI. Výtvarníkem snímku byl Michael Rittstein, střihačem Michal Lánský a za kamerou Jiří Maxa.

Místy drama, místy černá komedie popisuje vzestup a pád doktora B.  Z malých českých poměrů to díky manipulaci s lidskými orgány, buňkami a genetikou dotáhl až do světové elity mocných. Němec údajně sám toto dílo nazývá "remake filmu, který předtím nikdy nebyl natočen".

Foto: Aktuálně.cz

Čtyřiasedmdesátiletý režisér Jan Němec je znám jako enfant terrible českého filmu. Ve věku, kdy mnozí přebírají ceny za celoživotní dílo, Němec stále experimentuje s formou i obsahem svých snímků. Před čtyřmi lety převzal Křišťálový glóbus na karlovarském festivalu a také Českého lva.

Němec je jedním z členů generace, která v 60. letech dala vzniknout nové vlně české kinematografie. Debutoval filmem Démanty noci, přispěl do Perliček na dně, pak přišli povídkoví Mučedníci lásky a podobenství O slavnosti a hostech.

Normalizace ale zastavila jeho kariéru a po patnáctileté emigraci Němec po listopadu 1989 jen těžko hledal témata, která by přitáhla kritiku a diváky.  Hned v roce 1990 natočil vlastní adaptaci slavného románu Ladislava Klímy Utrpení knížete Sternenhoch, poté začal experiomentovat s formou i technologiemi ve snímku Jméno kódu  Rubín (1996).

Průlom přišel až před devíti lety s Nočními hovory s matkou. Zatím poslední uvedený Němcův celovečerní film nazvaný Holka Ferrari Dino získal v lednu zvláštní cenu na mezinárodním festivalu Alpe Adria Cinema v Terstu.

 

Právě se děje

Další zprávy