Indiana Jones válcuje kina tři měsíce před premiérou

Irena Hejdová Irena Hejdová
3. 3. 2008 15:25
Bude Harrison Ford miláčkem i v generaci internetu?

Praha - Už je to devatenáct let, co Indiana Jones naposledy na plátně ucedil jednu ze svých sarkastických hlášek a odsekl Seanu Connerymu, ať mu už přestane říkat Juniore.

Film by do amerických kin měl vstoupit 22. května a fanoušci jsou na ohlášenou premiéru snímku Indiana Jones a Království křišťálové lebky celí žhaví. První oficiální trailer, který se v kinech promítá od půlky února, je prý často přijímaný nadšeněji než hlavní snímky, které následují po smršti upoutávek.

Úspěch slaví ukázka i na bezpočtu internetových serverů - u generace, pro kterou by pětašedesátiletý Harrison Ford podle předpokladů neměl být zrovna ideálem akčního hrdiny.

Foto: Aktuálně.cz
Čtěte více:
VÍCE O FILMU:
Indiana Jones bude válčit s křišťálovou lebkou
O TRAILERU: Fanoušci mají oficiální ochutnávku Indiana Jonese

Trailer měl premiéru na Valentýna v pořadu Dobré ráno, Ameriko. Producenti ho poté umístili na web, nasadili do kin i televizních stanic celého světa. Podle Paramountu upoutávku vidělo jen za první týden přes 200 milionů lidí.

Není divu, Indiana Jones není jen nějakým dobrodružným filmem. Je to série, která nastartovala obrodu dobrodružného žánru a na jejíž úspěch se marně snaží navázat Lovci pokladů či Mumie.

Novému pokračování kultovní řady se tak dostalo nečekané výsady zahájit nejprestižnější světový festival v Cannes. Nejspíš ani ne tak pro kvality snímku jako spíš ze stejného důvodu, z jakého se tu před dvěma lety konala bombastická premiéra dalšího následníka - Šifry mistra Leonarda.

Hvězdné manévry Cannes zajišťují dostatek pozornosti světových médií a přítomnost hvězd Indiana Jonese může na oplátku pozornost jen zvýšit. Světová premiéra je plánována na neděli 18. května.

Na internetu trailer překvapivě hledá i spousta mladých fanoušků. Nejdřív si užili na internetu neoficiální verzi, poté shlédli oficiální verzi tamtéž a nakonec si ji zopakovala přímo v kinosále.

"V sále to zašumělo, když zazněla ta slavná melodie, lidi ten trailer fakt milují. Je to mnohem očekávanější film než jakýkoliv jiný," píše Harry Knowles, autor stránky AintItCool.com.

"Trailer se šíří jako požár celým světem i všemi médii," říká Gerry Rich, prezident marketingu u Paramountu. Podle něj cílí na diváky od 8 do 80 let.

Starší diváci si ještě pamatují neohroženého archeologa. Na ty mladší cílí úspěšná internetová kampaň, která vynesla rekordní návštěvnost traileru na serveru Yahoo - v prvním týdnu ho shlédlo 4,1 milionu diváků, další 2,6 milionu lidí se vydalo přímo na oficiální stránky filmu.

"Vypadá to, že to je nejočekávanější snímek léta," říká Mark Mazrimas, marketingový manažer sítě nezávislých filmů Classic Cinemas.

Sérii George Lucase a Stevena Spielberga započal v roce 1981 snímek Indiana Jones a Dobyvatelé ztracené archy, pokračovala filmem Chrám zkázy o tři roky později a završila ji Poslední křížová výprava v roce 1989. Celosvětově série vydělala neuvěřitelných 1,2 miliardy dolarů.

 

Právě se děje

Další zprávy