reklama
 
 

Glosa: Bondem za každou cenu. Sony platí spoustu peněz herci, jehož výměna by firmě mohla pomoci

13. 7. 2017
Před několika dny obletěla svět zpráva, že novým Jamesem Bondem bude opět Daniel Craig. Ten Craig, jenž dříve prohlásil, že popáté už do řeky jménem Bond nevstoupí. Studio Sony Craigovi zaplatilo hodně peněz, to je jisté. Jisté však zdaleka není to, jestli se firmě, již drží nad vodou právě už jen série s agentem s povolením zabíjet, tento krok vyplatí.
Doporučujeme

Když britský herec Daniel Craig tvrdil, že se do role Jamese Bonda rozhodně nevrátí, vypadal velmi přesvědčivě. Nakonec však podle producentky bondovek Barbary Broccoliové změnil názor.

Není to poprvé, co se představiteli nejslavnějšího agenta nedaří odejít do důchodu. Pár comebacků si zažil už Sean Connery a Roger Moore vydržel v roli skoro do šedesátky. Nikdo z nich nikdy nepředstíral, že jde o cokoliv jiného než o peníze.

Strach ze změny

Částka, která byla zcela jistě hlavním argumentem Craigova návratu, není známá a možná ani známá nebude. Minulý rok se nicméně tvrdilo, že studio Sony herci za podpis smlouvy na další dva filmy nabídlo enormních 150 milionů dolarů. Tehdy se však Craig ještě oháněl siláckými prohlášeními o tom, jak ho ke comebacku producenti nepřinutí ani násilím. 

Důležitější než výše odměny je však otázka, proč chce Sony tak obrovskou sumu platit, když změna Jamese Bonda není zvlášť kontroverzní akt, došlo k ní už několikrát a znovu k ní dojít dřív nebo později musí.

Publikum už o Craigovu nástupci rozjelo několik debat a okolo nové tváře by se navíc dala postavit reklamní kampaň, která by sérii z komerčního a nakonec i uměleckého hlediska oživila a vlila jí novou energii do žil. 

Jenže by to bylo riziko. A Sony si v tuto chvíli nemůže dovolit oslabit svou největší značku. James Bond se s filmem Skyfall dostal na úplný vrchol. Následující Spectre sice byl relativním zklamáním (vydělala "jen" 900 milionů dolarů), málokdo ale mohl čekat zopakování úspěchu s první bondovkou, která překročila miliardové tržby. 

Studio Sony není v nejlepším stavu, ve skutečnosti se po řadě pohrom stalo až terčem posměchu. Vše vyvrcholilo, když během kauzy "sonygate" po hackerském útoku unikla na veřejnost obrovská kvanta interní pošty, která odhalila absurdní zmatenost a nerozhodnost v tom, kudy směrovat tvorbu a jak konečně vydělat nějaké peníze. 

Promarněná šance jít dál

Bezradnost Sony se nejlépe demonstruje na komiksovém Spider-Manovi. Ještě v době, kdy o komiksových filmech nikdo nemluvil jako o lukrativních, se studiu od Marvelu podařilo získat filmová práva a první dva Spider-Mani Sama Raimiho díky svým enormním tržbám a okamžitému kultovnímu statusu rozjely současnou komiksovou vlnu.

Po nepopulární trojce se Sony rozhodlo sérii restartovat, ale skončilo to takovým fiaskem, že producenti svoje velké eso nakonec museli zapůjčit zpět Marvelu. Proto se nyní může Spider-Man utkat s Avengers - v Sony sami nevěděli, co si s ním počít.

Další úspěšné série, například adaptace Brownových bestsellerů a Muži v černém, jsou také u ledu a náhradu se za ně nedaří objevit. James Bond je v tuto chvíli jediné pouto, které drží filmové divize Sony alespoň trochu pohromadě. Instinkt producentům velí: měnit co nejméně. Mluví se dokonce i o tom, že by se měla vrátit zpěvačka Adele, jejíž hit ke Skyfall okupoval rádia po celém světě, vyhrál Oscara a byl filmu skvělou reklamou.

Producentům se však jejich snaha může vymstít. Craigův Bond svůj příběh totiž uzavřel: v Casinu Royale ztratil svou lásku, ve Spectre objevil novou. Jeho svět se mezitím začal utápět v metaodkazech na sebe sama, v tápání, čím by měl James Bond být. Odpověď nenašel, ale připravil skvělé základy, aby odpověděl nový Bond - Bond, který nežije minulostí a je produktem dnešní doby, ne vzpomínek a nostalgie.

Místo toho nyní hrozí další tápání a další opakování stejných motivů. Reálně hrozí, že to, co má Jamese Bonda udržet na vrcholu, ho z něj sesadí. Sony může jen doufat, že najme dost schopného režiséra (opět se šušká o Christopheru Nolanovi), protože ho nečeká snadný úkol.

Související

    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama