Fila: Dokument o fotbalovém klubu se zvrhnul. Vzniklo dílo, které nemá obdoby

Kamil Fila Blahoslav Baťa Kamil Fila, Blahoslav Baťa
9. 5. 2020 6:25
Původně měla dokumentární série Netflixu nazvaná Dycky Sunderland zachytit návrat slavného klubu do anglické Premier League. Nakonec z toho byl pád na dno. V rámci sportovních dokumentů jde o unikát. "Nikde neuvidíte takovou míru zklamání a nenaplněných očekávání," říká filmový kritik Kamil Fila. Podle něj jde o jeden z momentálně nejlépe hodnocených seriálů všech dob.
Původně měla dokumentární série Dycky Sunderland zachytit návrat slavného klubu do anglické Premier League. Nakonec z toho byl pád na dno. | Video: Kamil Fila, Blahoslav Baťa

Turecko ohrožuje evropské hranice, zvažte jeho členství v celní unii, žádá EU řecký premiér

Řecký premiér Kyriakos Mitsotakis vyzval členské země Evropské unie, aby zvážily pokračování celní unie s Tureckem. Uvádí to agentura Reuters. Mitsotakis pronesl výzvu po pátečním setkání v Nikósii s kyperským prezidentem Nicosem Anastasiadesem a s egyptským prezdidentem Abdalem Fatahem Sisím. Zástupci tří zemí se shodli na tvrdé kritice počínání Turecka ve Středomoří.

"Není možné, aby tato země (…) měla výjimku z cel, těžila z přístupu na společný trh a současně ohrožovala východní hranici Evropské unie," uvedl na adresu Turecka Mitsotakis. Celní unie s Tureckem vstoupila v platnost 31. prosince 1995 a díky ní není zahraniční obchod mezi Tureckem a zeměmi EU zatížen cly. Podle Eurostatu bylo v roce 2019 Turecko pátým největším obchodním partnerem EU. Vývoz do Turecka činil 68,2 miliard eur (zhruba 1,76 bilionu korun) a dovoz z Turecka 69,8 miliard eur (zhruba 1,8 bilionu korun). V případě ČR činil export do Turecka 44,2 miliardy korun a import 38,4 miliardy korun.