Česká pohádka Řachanda je označována za "pohádkové dno". Přesto se o víkendu stala jedničkou kin

ČTK ČTK
29. 2. 2016 19:23
Česká pohádka režisérky Marty Ferencové Řachanda je v čele víkendové návštěvnosti tuzemských kin. Za první víkend ji ve 152 kinech vidělo přes 63 000 diváků. Na druhém místě je další novinka, historické americké fantasy Bohové Egypta, na třetím místě skončil dosud vedoucí americký akční snímek Deadpool. Na čtvrtém místě je tuzemská komedie Decibely lásky s hudbou Michala Davida, jejíž návštěvnost již překročila hranici 100 000 lidí.
Řachanda
Řachanda | Foto: CinemArt

Praha - Česká pohádka režisérky Marty Ferencové Řachanda o rozmazlené princezně a dvou kamarádech, kteří se vždy neživí poctivě, je v čele víkendové návštěvnosti tuzemských kin. Za první víkend ji ve 152 kinech vidělo přes 63 000 malých i velkých diváků, kteří v pokladnách nechali přibližně 7,7 milionu korun, sdělila Unie filmových distributorů.

Také na druhém místě je novinka, historické americké fantasy Bohové Egypta, které o víkendu přilákalo přes 33 000 diváků a vydělalo pět milionů korun. Na třetím místě skončil dosud vedoucí americký akční snímek Deadpool, jehož předlohou je oblíbený komiks. Film o bývalém členovi speciálních jednotek v podání Ryana Reynoldse, který při experimentální léčbě získal nadpřirozené schopnosti, za tři týdny vidělo 264 000 lidí.

Na čtvrtém místě je tuzemská komedie Decibely lásky s hudbou Michala Davida, jejíž návštěvnost již překročila hranici 100 000 lidí. Následuje belgicko-francouzská animovaná dobrodružná komedie nazvaná Robinson Crusoe: Na ostrově zvířátek, kterou za dva týdnu vidělo přes 40 000 zájemců.

Snímek Filipa Renče o hvězdě prvorepublikové kinematografie Lídě Baarové je šestý. I přes výhrady filmových kritiků vzbuzuje zájem diváků, během šesti týdnů jich přilákal 336 000, tržby přesáhly 45,7 milionu korun.

Dvěma Oscary dnes oceněný film REVENANT Zmrtvýchvstání (za hlavní roli Leonardo DiCaprio a za kameru Emmanuel Lubezki), který se v ČR promítá už sedm týdnů, je na osmém místě. Zatím ho navštívilo 233 500 lidí a jeho tržby činí necelých 33,5 milionu korun.

Další oscarový snímek Dánská dívka s oceněnou Alicií Vikanderovou za vedlejší roli je po čtyřech týdnech promítání na třináctém místě s celkovou návštěvností necelých 41 000 lidí.

Z domácí tvorby je na desátém místě mezinárodně ceněný Rodinný film absolventa pražské FAMU Olma Omarzua. Komedie Vojty Kotka Padesátka je jedenáctá.

První dvacítku žebříčku návštěvnosti uzavírá Star Wars: Síla se probouzí s necelou tisícovkou diváků, celkově však již pokračování Hvězdných válek vidělo bezmála 607 000 lidí.

Aktuální výsledky poskytují Unii filmových distributorů provozovatelé 160 největších kin v ČR. Roční výsledky této skupiny tvoří zhruba 85 procent celkové bilance všech tuzemských kin. Pro pořadí jsou rozhodující tržby, ne počet diváků.

Řachanda - trailer | Video: CinemArt
 

Právě se děje

před 40 minutami

Jablonec a Liberec odehrají v boji s pandemií imaginární derby

Fotbalisté Jablonce a Liberce sice kvůli pandemii nového koronaviru a přerušení ligy nebudou moci o prvním dubnovém víkendu odehrát plánované podještědské derby na hřišti, zápas se ale uskuteční aspoň imaginárně. Severočeští rivalové začnou v pondělí na odložené utkání prodávat vstupenky v hodnotě 100 korun a výtěžek věnují Krajské nemocnici v Liberci na podporu v boji s nemocí COVID-19.

Fanoušci si mohou v internetové síti Ticketstream kupovat lístky až do neděle, kdy se mělo derby původně hrát. Počet charitativních vstupenek není nijak omezen.

"Místo prestižní fotbalové bitvy se teď svádí jiný a mnohem zásadnější boj, a to boj o lidské životy. Nesvádí ho fotbalisté na zeleném trávníku, ale zdravotníci v nemocnicích. Jejich soupeř je bohužel obzvlášť zákeřný a o to jsou jejich statečné a obětavé výkony obdivuhodnější. V tom boji jim všichni musíme aspoň symbolicky pomoct," uvedly kluby ve společném prohlášení.

Fanoušci po zaplacení obdrží e-mailem speciální elektronickou vstupenku. "Poslouží vám jako stálá připomínka toho, že když to bylo třeba, nezůstali jste v ofsajdu. Věříme, že se v našem kraji najde dost lidí, kteří své zdravotníky v jejich zápase nenechají samotné. Pořiďte si svou vstupenku na derby proti koronaviru, pořiďte ji i svým blízkým. Nikdy nevíte, kdy někdo z nich pomoc zdravotníků bude taky potřebovat," dodali severočeští rivalové.

Podobnou iniciativu spustila nedávno Zbrojovka Brno, která se snaží vyprodat někdejší stadion Lužánky při imaginárním utkání se Slavií. Jde o připomínku slavného zápasu z října 1996, na který dorazilo 44.120 diváků, což je dodnes nejvyšší návštěva samostatné ligy. Výtěžek z virtuálních vstupenek získá na boj s koronavirem brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích.

Další zprávy