Budweiser ve filmu poráží zatím neotřesitelný Apple

Kultura ČTK Kultura, ČTK
6. 3. 2014 13:26
Americké pivo značky Budweiser se loni nepřehlédnutelně objevilo v pěti stovkách filmů. Samotný pivovar viděli diváci Star Treku.
Nejvíc vydělal na product placementu film Pot a krev od Michaela Baye.
Nejvíc vydělal na product placementu film Pot a krev od Michaela Baye. | Foto: Aktuálně.cz

Los Angeles - Pivovar Budweiser byl loni v USA nejúspěšnější firmou v rámci product placementu, tedy reklamy na produkty přímo v hollywoodských filmech.

Podle průzkumu organizace Brandchannel se produkty této značky objevily ve 23 procentech filmů, které se během loňského roku umístily na první příčce žebříčku návštěvnosti v amerických kinech. Za ním následoval Apple s podílem 17,9 procenta.

Filmem, ve kterém se loni objevilo nejvíce reklamy na zboží, se stal film Pot a krev režiséra Michaela Baye. Brandchannel zde napočítal 39 identifikovatelných značkových produktů. To je však nejnižší počet od roku 2001, kdy Brandchannel začal product placement ve filmech sledovat. Mezi filmy s nejvíce produkty v minulosti patřily Sex ve městě, celkem 94 produktů, či Transformers 3 (opět od režiséra Michaela Baye) se 71 produkty.

Pivovar ve Star Treku.
Pivovar ve Star Treku. | Foto: Aktuálně.cz

Piva Budweiser nebo Bud Light se loni objevila nejen v nejnavštěvovanějších filmech, ale i v množství dalších různorodých snímků. Celkem je bylo možné zahlédnout v téměř pětině z celkem natočených 502 nejlepších filmů. Byly to třeba horor Texaský masakr motorovou pilou 3D, komedie Jackass Presents: Bad Grandpa a 30 minut po půlnoci, a role pro Budweiser se našla i v historických filmech 42 a Komorník. Bez piva Budweiser nebo Bud se neobešli ani superhrdinové ve snímcích Iron Man 3 a Muž z oceli. A navíc továrna Budweiseru byla použita jako záskok kosmické lodi ve filmu Star Trek: Do temnoty.

Apple míval kdysi v product placementu dominantní pozici, v poslední době však jeho podíl upadá. Loni se objevil v téměř pětině nejnavštěvovanějších snímků, v roce 2011 to však bylo ve 42,5 procenta nejnavštěvovanějších filmů a v roce 2009 dokonce v téměř polovině. V období let 2001 až 2011 si Apple "zahrál" ve 34,4 procenta nejnavštěvovanějších filmů. Loni se objevil ve snímcích jako Kámoši až na dno lahve nebo Millerovi na tripu.

Silnou pozici má Apple také v televizi a objevil se mimo jiné v seriálu britské televize BBC Sherlock.

 

Právě se děje

teď

Brno už prodalo na imaginární zápas lístky za milion korun

Fotbalová Zbrojovka Brno už prodala na imaginární zápas se Slavií na pomoc v boji s novým koronavirem vstupenky v hodnotě milion korun. Momentálně druholigový klub si dal za cíl virtuálně vyprodat někdejší slavný stadion za Lužánkami, kam v říjnu 1996 přišlo na zápas s Pražany 44.120 diváků, což je dosud nejvyšší návštěva v české lize.

Výtěžek z prodeje virtuálních lístků získá brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích na boj s nemocí COVID-19. Do akce se zapojila i Slavia. Podle brněnského klubu fanoušci koupili zatím pět tisíc lístků, které se prodávají za 200 korun.

V Česku si fanoušci mohou kupovat virtuální lístky i na další dva zápasy. Olomouc si připomíná slavné utkání s Realem Madrid a Jablonec pak v neděli imaginárně "odehraje" podještědské derby s Libercem. Výtěžek poputuje rovněž do tamních nemocnic.

Další zprávy