Budweiser ve filmu poráží zatím neotřesitelný Apple

Kultura ČTK Kultura, ČTK
6. 3. 2014 13:26
Americké pivo značky Budweiser se loni nepřehlédnutelně objevilo v pěti stovkách filmů. Samotný pivovar viděli diváci Star Treku.
Nejvíc vydělal na product placementu film Pot a krev od Michaela Baye.
Nejvíc vydělal na product placementu film Pot a krev od Michaela Baye. | Foto: Aktuálně.cz

Los Angeles - Pivovar Budweiser byl loni v USA nejúspěšnější firmou v rámci product placementu, tedy reklamy na produkty přímo v hollywoodských filmech.

Podle průzkumu organizace Brandchannel se produkty této značky objevily ve 23 procentech filmů, které se během loňského roku umístily na první příčce žebříčku návštěvnosti v amerických kinech. Za ním následoval Apple s podílem 17,9 procenta.

Filmem, ve kterém se loni objevilo nejvíce reklamy na zboží, se stal film Pot a krev režiséra Michaela Baye. Brandchannel zde napočítal 39 identifikovatelných značkových produktů. To je však nejnižší počet od roku 2001, kdy Brandchannel začal product placement ve filmech sledovat. Mezi filmy s nejvíce produkty v minulosti patřily Sex ve městě, celkem 94 produktů, či Transformers 3 (opět od režiséra Michaela Baye) se 71 produkty.

Pivovar ve Star Treku.
Pivovar ve Star Treku. | Foto: Aktuálně.cz

Piva Budweiser nebo Bud Light se loni objevila nejen v nejnavštěvovanějších filmech, ale i v množství dalších různorodých snímků. Celkem je bylo možné zahlédnout v téměř pětině z celkem natočených 502 nejlepších filmů. Byly to třeba horor Texaský masakr motorovou pilou 3D, komedie Jackass Presents: Bad Grandpa a 30 minut po půlnoci, a role pro Budweiser se našla i v historických filmech 42 a Komorník. Bez piva Budweiser nebo Bud se neobešli ani superhrdinové ve snímcích Iron Man 3 a Muž z oceli. A navíc továrna Budweiseru byla použita jako záskok kosmické lodi ve filmu Star Trek: Do temnoty.

Apple míval kdysi v product placementu dominantní pozici, v poslední době však jeho podíl upadá. Loni se objevil v téměř pětině nejnavštěvovanějších snímků, v roce 2011 to však bylo ve 42,5 procenta nejnavštěvovanějších filmů a v roce 2009 dokonce v téměř polovině. V období let 2001 až 2011 si Apple "zahrál" ve 34,4 procenta nejnavštěvovanějších filmů. Loni se objevil ve snímcích jako Kámoši až na dno lahve nebo Millerovi na tripu.

Silnou pozici má Apple také v televizi a objevil se mimo jiné v seriálu britské televize BBC Sherlock.

 

Právě se děje

před 14 minutami

Brazílie zahájila Copu América výhrou 3:0 nad Venezuelou

Fotbalisté Brazílie zahájili mistrovství Jižní Ameriky vítězstvím 3:0 na Venezuelou, která těsně před startem turnaje přišla kvůli pozitivním testům na koronavirus o osm hráčů. Na všech třech gólech vítězů se podílel kanonýr Paris Saint Germain Neymar, jenž sám skóroval jednou z pokutového kopu. Ve druhém utkání úvodního dne šampionátu, jehož pořádání v Brazílii v době pandemie koronaviru vzbudilo rozporuplné reakce, vyhrála Kolumbie 1:0 nad Ekvádorem.

Skóre na prázdném stadionu v metropoli Brasília otevřel v prvním poločase po Neymarově rohovém kopu Marquinhos. Útočník PSG pak ve druhém poločase zvýšil z penalty na 2:0 a v historické tabulce se přiblížil na deset gólů rekordnímu zápisu Pelého, jenž v oficiálních zápasech nastřílel za reprezentaci 77 branek. Třetí trefu přidal v závěru po Neymarově přihrávce Gabriel Barbosa.

Druhá pětičlenná skupina, v níž je hlavním favoritem Argentina, rozehraje turnaj dnes. Do čtvrtfinále Copy América postoupí čtyři nejlepší týmy z každé skupiny.

Copa América, mistrovství Jižní Ameriky ve fotbale v Brazílii:

Skupina B:

Brazílie - Venezuela 3:0 (1:0)

Branky: 23. Marquinhos, 64. Neymar z pen., 89. Barbosa.

Kolumbie - Ekvádor 1:0 (1:0)

Branka: 42. Cardona.

Zdroj: ČTK
Další zprávy