Bathory už má půl milionu federálních diváků

Irena Hejdová Irena Hejdová
1. 8. 2008 10:10
Jaubiskovi mají titul "nejnavštěvovanější film roku"
Bathory: Deana Jakubisková a Anna Friel
Bathory: Deana Jakubisková a Anna Friel | Foto: Jakubisko Film/Larry Horricks

Praha - Už půl milionu diváků vidělo podle produkčního týmu Jakubiskův velkofilm Bathory. Číslo, kterého výpravný snímek dosáhl za dvacet dní od premiéry, započítává diváky z Česka i Slovenska.

Teď by měla přijít druhá fáze v plánu producentky Deány Jakubiskové -  vývoz "do všech zemí světa".  Podle nejnovějších informací je snímek předprodán do dvanácti zemí; zatím ale nepadly konkrétní částky.

Federální úspěch by tak mohl Bathory velmi pomoct. Nejdál je jednání v koprodukčních zemích: v Maďarsku - kde má být premiéra na podzim - a v Anglii. 

Zatím producentka neskrývá nadšení. "Divácký úspěch je pro nás tou největší pochvalou, jakou si můžeme přát. Na filmu jsme pracovali několik let, prožili jsme stovky bezesných nocí, obětovali jsme veškerý svůj volný čas, ale nikdo z nás toho nelituje," prohlásila.

Bathory láme rekordy už od premiéry. V Česku na ni o prvním víkendu dorazilo 76 668 diváků, na Slovensku 35 925. Diváci lační filmové krve a monumentálních scén mají k dispozici 34 kopií,  ve slovenských kinech 13 kopií.

Po uplynulém víkendu měla Bathory za tři týdny v českých kinech na kontě 317 tisíc diváků, za necelý týden jich přibylo tolik, že ve středu film přivítal půlmiliontého diváka. "Přestože venku panuje tropické léto, průměrná denní návštěvnost je i před čtvrtým víkendem kolem 12 tisíc diváků," připomíná tiskový mluvčí filmu Lukáš Vedral.

Bathory měla spíše smíšené kritiky už při premiéře v Karlových Varech - často je jí vyčítána přehnaná stopáž a nevyrovnané postsynchrony. Recenze sice oceňují velkolepost, ale ještě víc by ocenily, kdyby snaha o ni z filmu tolik nebyla cítit, třeba výměnou za lepší scénář či nabubřelost výpravných scén.

Bathory: Anna Friel
Bathory: Anna Friel | Foto: Jakubisko Film/Larry Horricks

Každopádně tahle hra na výpravnost funguje. Spolu s rozjetou mediální kampaní, účastí řady slavných herců i zájmem diváků vidět po dlouhé době zase jednou historický kostýmní velkofilm českého původu, jakých tu s ohledem na finanční možnosti české kinematografie příliš nevzniká.

Snímku určitě pomohl start v Karlových Varech i letní mediální hlad; v kampani nakonec "zafungovala" i negativní reklama, jakou byly zmínky o finančních problémech produkce, kauza s ukradeným filmem či několikeré oddalování premiéry.

"O Bathory se mluvilo tak dlouho, že na ni chtěli jít všichni už proto, že měli pocit, že její hrdiny už dobře znají. Bylo to tak natahované, že se vytvářelo umělé očekávání," vysvětluje úspěch Bathory distributor a producent Adam Dvořák.

Bathory: Anna Friel
Bathory: Anna Friel | Foto: Jakubisko Film

Aby se o Bathory nepřestalo mluvit, vypustila produkce další senzaci. Tentokrát láká na "děsivé video, na němž Anna Friel při natáčení Bathory málem uhořela".

Video, které prý vidělo už půl  milionu lidí, pochopitelně nepůsobí tak drasticky, jak to popisuje tisková zpráva, mediální zájem o Bathory jistě ale znovu přiživí.

"Všechno bylo hrozně uspěchané a celý pokoj se najednou ocitnul v plamenech. Sotva jsem vypustila dvě první slova z pusy, už jsem ani necítila obličej. Myslím, že ve filmu ta scéna zůstala přesně takhle," popisuje Anna Friel obrázky, které produkce nabízí na adrese www.ochutney.cz/user/65864.


 

 

Právě se děje

Další zprávy