Princ Charles nabídl kopřivy ze zahrady punkové značce, ta z nich udělala oblečení

Magazín Magazín
21. 9. 2019 10:07
Princ Charles nabídl designérům punkové značky Vin + Omi možnost, aby si na jeho panství v Gloucestershire natrhali tolik kopřiv, kolik jen budou chtít na jejich novou udržitelnou kolekci. Ta byla tento týden představena na londýnském týdnu módy. Návrháři se nechali slyšet, že v úspěch netypické spolupráce zprvu nevěřili, nakonec ale vyšla.
"Mysleli jsme si, že rozdíl mezi námi a princem Charlesem je tak velký, že to nebude fungovat. Ale fakt se mu to líbí," svěřili se designéři. 
"Mysleli jsme si, že rozdíl mezi námi a princem Charlesem je tak velký, že to nebude fungovat. Ale fakt se mu to líbí," svěřili se designéři.  | Foto: Shutterstock

Princ Charles nabídl londýnské eko-punkové značce kopřivy z královského panství Highgrove nedaleko Tetbury v hrabství Gloucestershire. Stalo se to vloni při oficiální recepci. Královnina nástupce totiž práce mladých designérů velmi zaujala. 

Módní kousky vytvořené z býlí, kousků lískového keře, vrby a lesnického pletiva byly předvedeny před několika dny na přehlídce v rámci londýnského týdne módy. Nechyběla při tom ani zástupkyně prince Charlese, jeho hlavní zahradnice z Highgrove Debs Goodenoughová, která celý úkol dostala na starosti.

Návrháři po přehlídce na londýnském týdnu módy.
Návrháři po přehlídce na londýnském týdnu módy. | Foto: Profimedia.cz

Korunní princ byl s návrháři Vin + Omi po celou dobu v kontaktu a podporoval je při jejich práci. Autoři kolekce proměnili stonky kopřiv ve vlákna, ze kterých následně utkali látku podobnou kašmíru.

Kopřivy se na panství sbíraly celkem dvakrát a rostliny musely být dostatečně vysoké, aby měly silnější stonky. Debs Goodenoughová pro britský deník The Telegraph přiznala, že z toho byla docela nervózní. Designéři využili plevel, který by jinak k ničemu nebyl. S pomocí studentů z univerzity Oxford Brookes navíc do kolekce přidali také kousky lískového keře a vrby, jež posloužily při výrobě rukojetí na tašky. 

"Po prvním sběru jsme od prince Charlese dostali dopis, ve kterém obdivoval naši práci," přiblížil pro britský deník Omi. Oba návrháři také přiznali, že je podpora ze strany člena britské královské rodiny překvapila. 

"Jsme punková značka. Většina našich klientů jsou punkáči, jako je Marilyn Manson a další. Mysleli jsme si, že rozdíl mezi námi a princem Charlesem je tak velký, že to nebude fungovat. Ale fakt se mu to líbí," svěřili se designéři. 

"Je bezvadné, že byly využity naše materiály. Jeho Výsost se snaží recyklovat jak jen to jde, jsem si jistá, že bude nadšený," okomentovala Debs Goodenoughová představení nových udržitelných modelů Vin + Omi. 

 

Právě se děje

před 42 minutami

Jablonec a Liberec odehrají v boji s pandemií imaginární derby

Fotbalisté Jablonce a Liberce sice kvůli pandemii nového koronaviru a přerušení ligy nebudou moci o prvním dubnovém víkendu odehrát plánované podještědské derby na hřišti, zápas se ale uskuteční aspoň imaginárně. Severočeští rivalové začnou v pondělí na odložené utkání prodávat vstupenky v hodnotě 100 korun a výtěžek věnují Krajské nemocnici v Liberci na podporu v boji s nemocí COVID-19.

Fanoušci si mohou v internetové síti Ticketstream kupovat lístky až do neděle, kdy se mělo derby původně hrát. Počet charitativních vstupenek není nijak omezen.

"Místo prestižní fotbalové bitvy se teď svádí jiný a mnohem zásadnější boj, a to boj o lidské životy. Nesvádí ho fotbalisté na zeleném trávníku, ale zdravotníci v nemocnicích. Jejich soupeř je bohužel obzvlášť zákeřný a o to jsou jejich statečné a obětavé výkony obdivuhodnější. V tom boji jim všichni musíme aspoň symbolicky pomoct," uvedly kluby ve společném prohlášení.

Fanoušci po zaplacení obdrží e-mailem speciální elektronickou vstupenku. "Poslouží vám jako stálá připomínka toho, že když to bylo třeba, nezůstali jste v ofsajdu. Věříme, že se v našem kraji najde dost lidí, kteří své zdravotníky v jejich zápase nenechají samotné. Pořiďte si svou vstupenku na derby proti koronaviru, pořiďte ji i svým blízkým. Nikdy nevíte, kdy někdo z nich pomoc zdravotníků bude taky potřebovat," dodali severočeští rivalové.

Podobnou iniciativu spustila nedávno Zbrojovka Brno, která se snaží vyprodat někdejší stadion Lužánky při imaginárním utkání se Slavií. Jde o připomínku slavného zápasu z října 1996, na který dorazilo 44.120 diváků, což je dodnes nejvyšší návštěva samostatné ligy. Výtěžek z virtuálních vstupenek získá na boj s koronavirem brněnská Fakultní nemocnice v Bohunicích.

Další zprávy