reklama
 
 

Kim Kardashianová pojmenovala své spodní prádlo kimono. Uráží nás to, říkají Japonci

26. 6. 2019 11:15
Americká celebrita a manželka rapera Kanyeho Westa představila tento týden svou novou řadu spodního prádla, kterou pojmenovala Kimono. Japonci se kvůli tomu bouří a tvrdí, že Kim Kardashianová uráží jejich kulturu. "Tohle stahovací prádlo ani svým tvarem kimono nepřipomíná. Vybrala si prostě slovo, ve kterém je Kim, a absolutně nerespektuje, co znamená oděv pro naši kulturu," uvedla jedna Japonka.

Kimono je tradiční japonský oděv s dlouholetou historií, který se nosí zejména při slavnostních příležitostech. Oblékání tohoto dlouhého roucha se řídí přesným postupem a nakonec se přes něj uvazuje široký pás obi. 

Japonci se tak proti nejnovější značce oblečení Kim Kardashianové bouří s tím, že uráží jejich kulturu. "Kimono nosíme na oslavu zdraví, při zásnubách, svatbách, promocích a na pohřby. Je to slavnostní oblečení a dědí se v rodině z generace na generaci," citoval britský zpravodajský web BBC Juku Ohišiovou. 

"Tohle stahovací prádlo ani svým tvarem kimono nepřipomíná. Vybrala si prostě slovo, ve kterém je Kim, a absolutně nerespektuje, co znamená oděv pro naši kulturu," dodala Japonka.

#KimOhNo

Americká celebrita si vloni nechala zaregistrovat ochrannou známku na Kimono Body, Kimono Intimates a Kimono World. Lidé se proto na sociálních sítích proti novým značkám Kardashianové bouří. Vadí jim, že používá jméno japonského tradičního oděvu a že jej spojuje se spodním prádlem.

Někteří přidali také hravý hashtag #KimOhNo, což v překladu znamená "Ale ne, Kim". "Díky, že jste zničila japonskou kulturu! Moje kultura není vaše hračka," napsala jedna z japonských uživatelek Twitteru. 

Jiné Japonky zveřejnily fotografie kimon s poznámkou, že je ručně vyšívaly jejich babičky, a apelovaly, aby americká hvězda nevykrádala jejich tradiční kulturu. 

Kimono Kardashianové nepatří

Někteří Japonci se také obávají, že díky vlivu Kardashianové se brzy začne hovořit o kimonu především v souvislosti se značkou jejího prádla, a nikoliv s japonským oděvem. 

"Dokážu si představit, jaký to bude mít vliv na internetové vyhledávání nebo hashtagy, pokud se tato značka stane stejně silnou jako její další podniky," uvedla Ohišiová. 

Značka spodního prádla je dostupná v devíti odstínech a velikostech od XXS po 4XL. A Kim Kardashianová se pochlubila, že autorem loga je raper Kanye West.

"Estetika kimona je uhlazená, elegantní a jemná. Neodhaluje a neobjímá tělo příliš těsně a zahaluje," uvedla profesorka Sheila Cliffeová z univerzity v japonské Saitamě. "Kdybych udělala podprsenku jménem sárí, někteří lidé by byli velmi naštvaní. Je to neuctivé. Kimono je výrazem japonské identity a toto slovo Kim Kardashianové nepatří," dodala.

Americká celebrita již vlastní kosmetickou značku KKW Beauty a KKW Fragrance. Její jmění je odhadováno na stovky milionů dolarů. 

Video: Odvážné kreace Kim Kardashianové

Nekonečná vyzývavost. Kim Kardashian a její nejodvážnější kreace | Video: Reuters, Splash News |  01:38

autor: Magazín | 26. 6. 2019 11:15

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama