Založení nové společnosti je pracnější
Založení nové společnosti je logickým krokem mnoha nových podnikatelů. Často totiž ani neví o tom, že by nákup společnosti mohl ušetřit mnohé starosti a celý postup urychlit.
Založení zcela nové firmy se totiž velice pravděpodobně protáhne až na několik týdnů, neobejdete se přitom pravděpodobně bez notáře nebo bez advokáta, chcete-li vše mít po procesní a právní stránce v pořádku. K tomu se vážou určité náklady, které se budou pohybovat minimálně v jednotkách tisíc korun.
Tato varianta má ale i své výhody, máte totiž absolutní kontrolu nad celým procesem, navíc si na míru můžete zvolit název firmy, základní kapitál, sídlo či vlastnické podíly a jednatele. Ve všech případech přitom půjde o úplně první údaje, které jsou s firmou spojeny. Historie firmy je tak zcela nedotčena, což může na někoho působit seriózněji.
Nechcete čekat a trápit se s byrokracií? Kupte si ready-made společnost
Protože proces založení firmy je v České republice stále poměrně složitý, pro mnoho podnikatelů se jedná hned na úvod o tvrdou srážku s realitou místního byrokratického prostředí.
Jenže právě založení firmy si můžete zjednodušit díky koupi ready-made společnosti. Jde o službu společností, které se věnují zakládání firem. Ty mají "skladem" mnoho již založených "prázdných" firem.
Jako zákazník si tak jednoduše vyberete jednu z firem, které jsou v nabídce, a odkoupíte si ji. Koupě firmy je přitom zcela standardním krokem a zdaleka se nemusí jednat jen o dlouhé roky fungující byznys. Zcela jednoduše můžete koupit i nedávno založenou právnickou osobu, která reálně ještě žádnou činnost nevykonávala.
Výhodou takového řešení je rychlost - firmu na sebe můžete mít přepsanou za několik málo dní. Veškerá složitá byrokracie je už navíc hotová a změnu v kolonce majitele a jednatele za vás zpravidla zařídí prodávající. Předem také znáte cenu, nebudete tak negativně překvapeni výslednými náklady se založením společnosti spojenými.
Nevýhodu mohou pro někoho představovat historické údaje v obchodním rejstříku o původních majitelích a jednatelích či sídle firmy. To ale k ready-made společnostem zkrátka patří. Pro některé obchodní partnery ale může být naopak pozitivním signálem, že firma není zcela nová (zpravidla bude stará několik týdnů až měsíců, na trhu ale najdete i starší ready-made firmy), což může zvýšit důvěryhodnost při uzavírání prvních obchodů.