reklama
 
 

Instagram mění restaurace. Jídlo musí skvěle vypadat na fotce, na chuti tak nezáleží

11. 10. 2018 11:18
Restaurace ve světě si pro lepší prezentaci od svých hostů na Instagramu najímají specialisty, jenž jim vytvářejí designové stěny nebo barevné drinky, které projasní snímky zákazníků. Čeští šéfkuchaři jsou zatím zdrženlivější, ale připouštějí, že dobrá fotka na sociální síti dokáže přitáhnout do podniku nové hosty.

Přiblížit, zaostřit, stisknout spoušť a až poté si popřát dobrou chuť. Sociální sítě v posledních letech mění nejen mezilidské vztahy nebo destinace, kam mladí lidé cestují, ale ovlivňují i samotnou gastronomii.  

Na sociálních sítích najdete stovky milionů fotek s jídlem, například hashtagy food či foodporn jich dohromady nabízejí téměř půl miliardy. Taková pizza je na Instagramu oblíbenější než Beyoncé a Kim Kardashian dohromady, upozorňuje zpravodajský web BBC.

Restaurace vnímají okázalé focení jídel jako reklamu a snaží se tomuto trendu přizpůsobit. Nabízejí například barevné koktejly, díky kterým mohou hosté dostat do svých snímků více barev, nebo fotogenickou stěnu ze zelených listů. "Lidi se u ní vyfotí s koktejlem v ruce a fotku budou okamžitě sdílet na sociálních médií," vysvětluje provozní jednoho londýnského baru.

Vedení řetězce pěti britských restaurací Dirty Bones šlo ještě dál, zákazníkům zapůjčuje fotografické vybavení, aby byla kvalita publikovaných fotek co největší.

I čeští šéfkuchaři si uvědomují sílu sociálních sítí a především oblibu focení jídla na ně. A nijak se tomu nebrání. 

"Rozhodně máme rádi, když naši hosté jídlo fotí a všeobecně tak rozšiřují povědomí o naší restauraci po celém světě. Nicméně trendy na sociálních sítích podobu naší kuchyně nijak neovlivňují. Možná trochu úpravu a prezentaci jídla, která je prostě více fotogenická a více se na to dbá," připouští šéfkuchař vyhlášené restaurace Terasa u Zlaté studně Pavel Sapík.

Vzhled u servírovaného pokrmu je důležitý i podle šéfkuchaře restaurace Grand Cru Jiřího Punčocháře. "Že bych přitom ale myslel na focení, to se opravdu říct nedá," říká. 

Kladně se staví i k focení ve své restauraci a pochvalu na sociálních sítích považuje za nejlepší možnou reklamu. "Možná se budete divit, ale nemám s tím problém. Chápu, že některým kolegům se to nemusí líbit, ale za mě to není nic, z čeho bych se hroutil," říká Punčochář.

A jeho slova potvrzuje i šéfkuchařka Jana Bilíková z Ambiente, podle které může krásná fotka na Instagramu přilákat do restaurace nové hosty. 

Zcela negativní postoj k sociálním sítím nicméně zastávají francouzští šéfkuchaři. Řada tamních restaurací ověnčených michelinskými hvězdami před časem začala mít dost hostů fotících si chytrými telefony jídlo, a proto používání smartphonů ve svých podnicích jednoduše zakázala. 

Podívejte se: Sem jezdí lidé z celé republiky kvůli fotce

Gastromapa: Kavárna kousek od dálnice D2, kam jezdí lidé z celé republiky kvůli fotce i kávě | Video: Lukáš Hejlík |  03:43

autor: Petra Jansová | 11. 10. 2018 11:18

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama