Generaci Z neláká běžná práce. Čtvrtina mladých touží po kariéře influencera

Magazín Magazín
29. 8. 2022 14:40
Podle nové studie plánuje až čtvrtina příslušníků generace Z žijících ve Spojených státech kariéru influencera. Práci na sociálních sítích vnímají jako perspektivnější a výnosnější než tradiční kancelářské profese.
Generaci Z lákají vysoké výdělky nebo produkty, které by díky spolupracím dostávali zdarma.
Generaci Z lákají vysoké výdělky nebo produkty, které by díky spolupracím dostávali zdarma. | Foto: Shutterstock

Průzkum společnosti Higher Visibility ukázal i rozdíly mezi jednotlivými částmi USA. Po kariéře influencera nejvíce touží mladí lidé žijící na západním pobřeží, vydělávat si díky vysokému počtu sledujících by si jich přálo 41 procent. Naopak na americkém středozápadě stejné plány sdílí "jen" 33 procent dotazovaných. 

Američané mezi šestnácti a pětadvaceti lety spoléhají na to, že na sociálních sítích si mohou vydělat výrazně více peněz než v tradičních zaměstnáních. Zároveň mají pocit, že jako influenceři by mohli své příjmy lépe přizpůsobovat výkyvům trhu. 

"Zejména pro mladé zaměstnance platí, že i když je na pracovním trhu dostatek volných míst a zároveň chybí zaměstnanci, jejich příjmy nerostou s inflací. Častěji proto upřednostňují práci na volné noze, díky níž si mohou o svých výdělcích rozhodovat o něco nezávisleji," řekl ekonom Luka Pardue pro agenturu Bloomberg. Mileniálové a generace Z podle něj mají o svých kariérách výrazně jiné představy než jejich předchůdci. Upozorňuje, že klasická kancelářská zaměstnání už mladým nenabízejí takové možnosti a perspektivy jako jejich rodičům. 

Autoři výzkumu zároveň předpokládají, že se bude dále stírat hranice mezi tím, kdo je považován za influencera a kdo za celebritu. Nemyslí si, že by se tento trend začal v nejbližší době měnit. Jak píše server LadBible, i prestižní Dukeova univerzita v Severní Karolíně vyučuje předmět zaměřený na budování celosvětové online komunity na sociálních sítích. 

Mladé na práci influencera nejvíce lákají vysoké výdělky a produkty, které by získávali zdarma díky spolupracím. Líbí se jim také příslib cestování, setkávání s jinými influencery a status "celebrity". Výzkum také ukázal, že generace Z při nakupování více důvěřuje doporučením jiných influencerů než recenzím na webu obchodníka. 

 

Právě se děje

Další zprávy