Zimní Krkonoše z výšky. Unikátní letecké snímky od Vrbatovy boudy až po Sněžku

Fotogalerie leteckých pohledů na zasněžené Krkonoše vznikla ve spolupráci Aktuálně.cz a magazínu Flying Revue.
Uměle vytvořené tokaniště pro kriticky ohroženého tetřívka obecného.
A ještě jeden pohled na Labskou boudu.
Kozí hřbety. V pozadí je vidět Sněžka a Luční bouda.
Hra stínů na svazích Krkonoš.
Foto: Tomáš Vocelka
Tomáš Vocelka Tomáš Vocelka
Aktualizováno 22. 11. 2019 13:23
Krkonoše jsou pokryty sněhem už od začátku listopadu a před týdnem ukončila letní provoz i lanovka ze Špindlerova Mlýna na Medvědín. Jak je v zimních Krkonoších krásně, se můžete podívat na následujících snímcích. Pořídili jsme je z malého letadla letos v únoru, před závodem světového poháru ve Svatém Petru. Tady jsou krásy Krkonoš od Vrbatovy boudy až po Sněžku.

Nad Krkonošemi se nám podařilo nafotografovat řadu zajímavých míst, která spousta z našich čtenářů zná z turistických výletů nebo ze zimního lyžování. Na snímcích najdete známé krkonošské chaty - Labskou boudu, Luční boudu nebo Výrovku. Můžete se z výšky podívat na místa, kde bojovali o život Vrbata s Hančem v roce 1913. A nechybí samozřejmě ani nejvyšší česká hora Sněžka se svými 1603 metry nadmořské výšky.

Nad zasněžené Krkonoše jsme se vydali s pilotem Jiřím Prušou letos v únoru ze dvou důvodů. V rámci spolupráce Aktuálně.cz a časopisu Flying Revue postupně fotografujeme z letadla nejkrásnější české řeky. Už jsme absolvovali lety nad Vltavou a nad Berounkou a zvládli jsme i část Labe od Mělníka po hranici s Německem. Tentokrát jsme chtěli nafotit prameny Labe. To byl ten první důvod.

Magazín Flying Revue

Flying Revue - logo
  • Flying Revue je nejčtenější letecký časopis v Česku a na Slovensku.
  • Portál FlyingRevue.cz denně přináší aktuality ze světa všeobecného i dopravního letectví.
  • Naleznete zde také reportáže, videa a fotografie z unikátních leteckých expedic do všech koutů světa.
  • Aktuálně.cz a Flying Revue společně připravují fotogalerie zachycující krásná místa české krajiny.

Druhým důvodem pak bylo to, že se ve Špindlerově Mlýně jel v březnu závod světového poháru, na který se do Krkonoš sjely nejlepší lyžařky planety. Tak jsme vyfotili i sjezdovku, na které se závod jel. 

Aktuálně přišlo z Krkonoš varování pro běžkaře, kteří by se chtěli na své túře občerstvit u Labské boudy. Ta je celou zimu až do konce dubna uzavřená. Nebude tak fungovat ani restaurace, ani bufet. "Důvodů je více, rekonstrukce topení a také nedostatek personálu. Turisté by s tím měli při plánování túr počítat," řekla ČTK spolumajitelka Labské boudy Klára Sovová. 

Minulou zimní sezonu byla situace podobná. Několik turistů, kteří s tím nepočítali, tam mělo komplikace. Byli podchlazení a měli problém se bezpečně dostat dolů. Zasahovala i horská služba. "Velmi se omlouváme, ale tuto zimu nejsme opravdu schopni zabezpečit provoz. V krajním případě jsme schopni pomoci, ale lidé by na to neměli rozhodně spoléhat," dodala Sovová.

Přečtěte si, jak o letu nad Krkonošemi vypráví pilot: 

Krkonoše pohledem Jiřího Pruši

Jiří Pruša

 

Právě se děje

před 31 minutami

Za domy u silnic dvojnásobek nebude. Sněmovna prosadila svou verzi zrychlení stavby dálnic

Sněmovna stvrdila svoji verzi vládní novely takzvaného liniového zákona, která má urychlit přípravu výstavby dálnic a další infrastruktury. Podle vlády by novela měla zkrátit přípravu staveb až o třetinu. Státu má také usnadnit získávání pozemků. V případě výkupu stavebních pozemků a staveb bude moci vlastník dostat až jedenapůlnásobek znalecké ceny.

Poslanci odmítli pozměňovací návrh Senátu, který navrhoval mimo jiné, aby vlastníci rodinných a bytových domů v místech budování dopravní nebo energetické infrastruktury dostávali za své nemovitosti, pokud v nich bydlí, až dvojnásobek odhadní ceny. Proti senátnímu návrhu se vyslovil vicepremiér Karel Havlíček (za ANO) a podpořil sněmovní verzi. Senátoři chtěli také usnadnit podmínky veřejně prospěšné infrastruktury na ochranu před účinky sucha i povodní.

Zákon zavádí takzvaný polský model, který se má vztahovat pouze na dopravní stavby. Státu umožní stavět dálnice, silnice I. třídy a celostátní železnice okamžitě poté, co získá přístup k potřebným pozemkům ve stavebním povolení. Tento postup budou moci uplatnit jen takzvaní oprávnění investoři, tedy hlavně státní organizace, jako jsou Ředitelství silnic a dálnic ČR nebo Správa železnic.

Další zprávy