reklama
 
 

Udělejte ji hezčí! Retušérky z různých zemí dostaly za úkol upravit fotku obyčejné ženy

8. 11. 2016 9:05
Co se stane, když oslovíte 18 grafiček z nejrůznějších států světa a požádáte je, ať vylepší fotku normální mladé ženy, aby byla atraktivnější pro obyvatele jejich země? Výsledky experimentu jsou zajímavé, překvapivé a svým způsobem i alarmující.

Cílem studie, kterou nechal zpracovat webový magazín Superdrug Online Doctor, bylo údajně „přispět k lepšímu porozumění nereálných ideálů krásy a ukázat, ve kterých částech světa je tlak těchto nereálných představ na ženy největší“. Výsledky se pak začaly virálně šířit po internetu. (Což byl pravděpodobně skutečný cíl experimentu.)

Nicméně výsledek je pozoruhodný – zejména proto, že zadavatelé s žádostí o retuš fotky záměrně oslovili ženy. „Chtěli jsme zachytit ženský pohled na to, co jejich kultura shledává atraktivním,“ říkají autoři. „Některé retušérky figurantku jen lehce zeštíhlily, jiné ji však změnily zcela k nepoznání.“

Změny se týkaly všeho: barvou vlasů počínaje a poměrem mezi obvodem pasu a boků konče. Zvláště grafičky z některých evropských a asijských zemí se dostaly ke vzhledu, který je na hranici anorexie, nebo možná i za ní. Nejdivočejší úpravy v tomto směru provedly retušérky z Číny a z Itálie. Poměrně rozumně naopak přistoupila k zadání specialistka ze Španělska. V experimentu byly osloveny různé grafičky na volné noze. Ve čtyřech případech z osmnácti na snímcích pracoval muž, návrhy na změny mu ovšem musela připravit žena.

A co si z toho všeho vzít?

Za prvé: sjednat si retušéra nebo grafika přes stránky s nabídkou práce na webu může být někdy pořádný průšvih. Některé kreace jsou opravdu ubohé a stěží se chce věřit, že za něco takového by někdo zaplatil.

Za druhé: programy na úpravu fotek dokážou ledacos a bohužel s jejich přispěním vznikají nereálné ideály krásy, které pořádně deformují naše vnímání těla, ať už jsme z Číny, Itálie nebo třeba ze Sýrie.

A za třetí: fotografie je skvělým nástrojem pro virální marketing, pokud se správně použije.

(Autoři projektu povolili publikování výsledků a fotek.)

autor: Tomáš Vocelka | 8. 11. 2016 9:05

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama