Tyto snímky se nepořizují tak, že člověk přijde a cvakne. Než fotka vznikne, stojí fotoaparát na stativu desítky vteřin, a někdy i několik minut.
“Brzy jsem si začal všímat toho, co jsem na Rujáně původně 'neviděl'. Byly to třeba struktury v písku, bylo to zjednodušení snímané scény pomocí dlouhého expozičního času nebo i větší snaha do snímku zahrnout co možná nejméně objektů,” říká Daniel Řeřicha. I jeho tento styl fotografování nadchnul.
“Úplně to změnilo můj pohled na fotografii, stále mám rád tu klasickou barevnou krajinářskou fotku, ale už také dokážu ocenit a vnímat kouzlo černobílého pohledu na relativně všední věci,” říká fotograf Řeřicha.
“Černobílá fotografie samozřejmě není jen o dlouhých expozicích, díky kterým je vše, co se pohybuje, více či méně rozmazané, ale mně tyto černobílé snímky sedí a baví nejvíce, vysvětluje. Často se setkává s reakcemi „to jsi rozmazal v počítači“ nebo „ta voda byla zamrzlá, vždyť jsi říkal, že jsi tam nebyl v zimě“.
“Těmto reakcím rozumím, tento styl fotografie skutečně působí zvláštně a zdaleka ne každého snímky zaujmou,” říká Daniel Řeřicha.
Pokud chcete vědět, jak přesně tyto snímky vznikají, velmi podrobný návod najdete v článku, který tento fotograf připravil pro novou rubriku o fotografii na Aktuálně.cz.