reklama
 
 

Marketing pro fotografy: Nezapomínejte na newsletter (poslední díl seriálu)

21. 9. 2017 17:30
V posledním díle seriálu se podíváme na často opomíjený, ale velmi účinný marketingový nástroj, kterým se pro vás může stát newsletter. Tedy informační e-mail rozesílaný vašim klientům.

Asi by to mnoho z vás neřeklo, ale významným marketingovým komunikačním kanálem je e-mailový newsletter, který, je-li vytvořen sofistikovaně, funguje na dospělé stejně lákavě jako Kinder vajíčko na děti.

Romana Marie Jokelová

Romana Marie Jokelová

Newsletter je často opomíjeným komunikačním nástrojem. Jeho vliv však není zanedbatelný. I v tomto případě ale záleží na jeho formě. Pokud má mailing obsahovou hodnotu a správné načasování, může mít silný efekt. Sbírejte proto kontakty a pracujte s nimi.

Jak na úspěšný mailing? Pokud použijete nesprávný seznam adres, nezaklepe vaše pošta na ty správné dveře. Klíčové je proto aktualizování seznamu adres (které máte z důvěryhodného zdroje).

Existuje způsob zasílání, díky kterému se vám všechny nedoručené e-maily vrátí zpět. Dozvíte se, co se stalo, a seznam tak bude vždy aktuální. V neposlední řadě jde samozřejmě i o to, správně zvolit cílovou skupinu.

Mailing stačí poslat klidně i jen dvaceti lidem, ale vždy musí jít o relevantní osoby. Velmi důležité samozřejmě je nejen to, že mail k dotyčným dorazí, ale adresáti si ho také musí přečíst. Obsah proto musí být zajímavý a přitažlivý. Přijímejte newslettery od jiných fotografů. Srovnávejte je se svými a analyzujte, co funguje a co ne.

Maily musí být také rozesílány pravidelně. Mohou shrnout váš měsíc, odkázat na výstupy v médiích, upozornit na nové fotografie, stejně jako mohou navést na blog. Vždy je dobré, když se do e-mailu dostane humor. Nemusí to být roztomilá koťátka, ale něco úsměvného, co má souvislost s uměním. Případně můžete použít i nějaký citát. Mailing by rovněž měl vždy být identifikovatelný. Píše se tónem, jakým se jedná se zákazníky.

Většina fotografů využívá jednu ze dvou služeb - SmartEmailing nebo MailChimp. Jsou i jiné, ale tyto jsou skutečně nejoblíbenější.

Probrali jsme všechny možné způsoby vaší prezentace v on-line i off-line prostředí, při tom všem je však důležité nezapomínat na reálný život. Přílišná přítomnost v prostředí sociálních sítí přejde do fáze pasivní rezistence a ta pak v naprostý odpor, který skončí vyhořením. A toho je potřeba se vyvarovat ochranou svého volna a soukromí.

Je důležité, abyste se věnovali focení. I přes nutnost pravidelnosti, o které jsem se již několikrát zmiňovala, se naučte pravidla porušovat a zůstat i off-line. Sice je důležité pravidelně postovat na Facebooku, to ale lze i díky možnosti plánování připravit dopředu.

Buďte on-line, zvedejte telefony, vyřizujte e-maily, ale mějte úctu ke svému osobnímu životu, stačí se jen řídit pravidlem "Žij nyní, příspěvky zveřejňuj později!". Self-promo vás nemusí stát ani korunu.

Vše je jen o vaší kreativitě a času, který tomu věnujete. Self-promo si žádá disciplínu. Na marketing musíte mít čas, a jak bylo řečeno, ideálně pravidelný čas. Vymezte si kupříkladu každé pondělí dopoledne na kreativní marketing a pevně se tohoto pravidla držte.

Sepište příspěvek na svůj blog, naplánujte příspěvky na sociální sítě, připravte si mailing. Vymezte si jedenkrát denně (případně obden či třikrát do týdne) patnáct minut, které věnujete odpovědím na zprávy, které vám přišly na Facebook, zveřejněte novou fotku na Instagramu, odpovídejte na komentáře u svých fotografií a komentujte jiné fotografie. Stačí 15 minut denně.

Co je ale to nejdůležitější?!

Self-promo vás, jak už jsme napsali, stojí váš čas a na ten čas je potřeba si nějak vydělat. Čas jsou peníze, a tak se mějte rádi a ohodnoťte svou tvorbu tak, aby vám zaplatila i dobu, kterou věnujete právě kreativnímu marketingu.

A abychom nezapomněli, pokud jste na úplném začátku: Jak na to?

Žení se váš známý, vdává se vaše kamarádka? Nabídněte jim své služby. Buďte fotografem pozorovatelem. Nechte práci profíkům, přesněji řečeno zkušenějším kolegům, ale focení si vyzkoušejte.

Třeba se vám report povede a vy tak budete mít fotky pro kamarádku i na svůj web a rovnou o tom sepíšete blog. Projděte si jakožto druhý fotograf několika svatbami, eventy či jakýmkoliv jiným focením, nasajte atmosféru, nasbírejte zkušenosti, naučte se vyprávět příběhy a zprostředkovávat emoce fotografiemi a pomalu a jistě si plňte portfolio tvorbou, jíž se chcete věnovat. Po čase vás okolí, stejně jako vy sám, začne vnímat jako fotografa a vy si focením najednou začnete vydělávat.

autor: Romana Marie Jokelová | 21. 9. 2017 17:30

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama