reklama
 
 

Nadace učí lidi "páchat dobro". S pomocí veřejnosti chce najít bohaté mecenáše i nadšené srdcaře

19. 10. 2017
Nadace Via v těchto týdnech sbírá od veřejnosti nominace pro 21. ročník Ceny Via Bona za filantropii. Filantropické počiny může nominovat kdokoli - firmy, neziskové organizace, školy i jednotlivci. "Zaslanou nominací je možné poděkovat těm, kteří svým příběhem dobročinnosti inspirují druhé. Zároveň je cena také příležitostí ukázat, že filantropem může být každý z nás," říká Monika Skopalová z Nadace Via.

Nadace Via v těchto týdnech sbírá od veřejnosti nominace pro 21. ročník Ceny Via Bona za filantropii. Tímto oceněním chce každoročně vyzdvihnout inspirativní příběhy dárcovství a dobročinnosti a poděkovat všem, kteří nezištně pomáhají druhým, věnují svůj čas, energii, peníze či zkušenosti pro dobrou věc.

"Tématem letošního ročníku jsou budoucnost, inovace a pohled na to, kudy se může filantropie ubírat v 21. století," říká k 21. ročníku Ceny Via Bona Monika Skopalová, programová manažerka Nadace Via.

Filantropické počiny může nominovat kdokoli - firmy, neziskové organizace, školy i jednotlivci, a to on-line na stránce nominací.

Nominovat lze v pěti kategoriích ceny - mezi ně patří ocenění pro mecenáše, kteří darují významnou finanční částku na dobročinnost, nebo cena pro srdcaře - tedy ty, kteří pomáhají druhým svým zápalem, časem a životní energií. Nadace Via ocení také mladé filantropy a firmy, které pomáhají ve svém okolí. Součástí Ceny Via Bona bude již potřetí také ocenění pro jednotlivce, kteří prostřednictvím své závěti darovali či darují na dobrou věc.

"Zaslanou nominací je možné poděkovat těm, kteří svým příběhem dobročinnosti inspirují druhé. Zároveň je Via Bona (dobrá cesta) také příležitostí ukázat, že filantropem může být každý z nás," dodává Monika Skopalová z Nadace Via.  

Nominace budou otevřeny do 5. prosince 2017, předání cen proběhne během slavnostního večera 21. května v Praze.

V jakých kategoriích můžete nominovat na Cenu Via Bona?

Srdcař: Cena pro ty, kteří pomáhají svým zápalem, časem a životní energií

Mladý Srdcař: Cena pro mladé, které baví umění darovat

Mecenáš: Cena pro ty, kteří věnují část svého majetku na dobročinnost 

Dobrá firma: Cena pro ty, kteří ve svém okolí spojují byznys s dobročinností

Závěť pomáhá: Cena pro ty, kteří ve své závěti myslí i na dobročinnost

Za posledních dvacet let Nadace Via ocenila za filantropii 122 jednotlivců a firem. Z nich loni odborná komise vybrala dvacet nejsilnějších příběhů ve čtyřech  kategoriích. Veřejnost pak v on-line hlasování zvolila čtyři filantropy dvacetiletí.

Stali se jimi seniorka Zdena Wasserbauerová, která pro registr dárců kostní dřeně již získala 10 tisíc mladých lidí, mladík Milan Dzuriak, jenž si extrémní pomocí druhým ničí své vlastní zdraví, podlomené vážnou chorobou, Jan Školník a jeho firma Hobra-Školník, s níž se podílí na oživení zapomenutého Broumovska. Cenu pro dobrou firmu pak získala ČSOB za šíři svých filantropických aktivit.

Za hlavní přínos dvaceti ročníků ankety považují odborníci zdánlivě prostou věc: Češi se za těch dvacet let naučili pomáhat druhým a přijde jim to normální. Mnohým i samozřejmé.

Video: Není nic smysluplnějšího než zachraňovat lidské životy, říká Filantropka dvacetiletí

Brečet nepomůže, pro nemocné je nejhorší nejistota, zda se dárce kostní dřeně najde, proto chodím po školách a často hledám dárce konkrétní osobě. | Video: dvtv |  19:11

autor: | 19. 10. 2017

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama