Specialized Turbo Levo FSR Comp CE Fattie: dojezd 46,2 km, celkové hodnocení 84 %

Foto: Specialized Turbo Levo FSR Comp CE 6Fattie
Test elektrokol: Specialized Turbo Levo FSR Comp CE 6Fattie
Test elektrokol: Specialized Turbo Levo FSR Comp CE 6Fattie
Test elektrokol: Specialized Turbo Levo FSR Comp CE 6Fattie
Test elektrokol: Specialized Turbo Levo FSR Comp CE 6Fattie
Foto: Aktuálně.cz, Velo
Aktuálně.cz Aktuálně.cz, Velo
1. 1. 2017 17:50
VERDIKT: Pro milovníky moderních informačních technologií, aplikací a mobilních telefonů je jako dělaný. Kolo, které se dotýká budoucnosti a hranic možného, v jízdě jisté především v extrémním terénu.

Hodnocení kola v jednotlivých parametrech

(Nejlepší známka je 5, nejhorší 0)

Test-elektrokol
Test-elektrokol | Foto: Economia

Tento americký gigant pojal nástup elektrokol jako příležitost nabídnout svým zákazníkům ještě silnější sportovní zážitek.  Nechal si zkonstruovat vlastní baterii, kterou co nejvíce ukryl do rámu a také vyladit vlastní motor, který má i v záběru co nejvěrněji kopírovat pocit z klasické jízdy na kole.

Turbo Levo je ovládáno pomocí sofistikované aplikace, kde lze nejen plánovat cestu klasickou navigací, ale především regulovat energetický příkon buď podle plánované vzdálenosti nebo podle plánovaného času. Pokud plán nepřetáhnete, baterie vám nedojde předčasně a dopomoc je optimální. Takhle nějak asi budou vypadat elektrokola budoucnosti.

Když se Turbo Levo objevilo poprvé, znamenalo revoluci v nazírání na elektrokola. Až poté se začalo seriózně uvažovat o tom, že elektrokola mohou být i sportovní a do skutečně divokého terénu. Geometrie tohoto Specializedu zůstává velmi sportovní a blízká kolům nemotorovým. Díky aplikaci lze ovlivňovat či sledovat ještě celou řadu parametrů a každou z úrovní dopomoci nastavit v procentuálně vyjádřené škále.

Jak to viděli testovací jezdci

  • Henrich (26, MTB downhill, zaměstnanec půjčovny elektrokol): Perfektní, téměř dokonalé freeride kolo s dlouhou výdrží baterie, nemám, co vytknout!

  • Ilona (33, hobby cyklistka): Špičkový motor, skvělé odpružení, ale špatně se ovládá, bez displeje je to obtížné.

  • Martin (49, bývalý cyklokrosař): Je to nejvíc kolo. Má citlivý nástup motoru, tichý chod, sofistikované ovládání a přizpůsobí se uživateli.

Technické parametry a cena

Rám Specialized M5 Premium Aluminum
Vidlice / tlumič RockShox Yari RC 29/27.5+, 140 mm / Fox Float AT Perf.
Kliky Custom alloy, 32 z.
Řazení Sram GX
Kazeta SRAM XG, 11 speed, 10-42 z.
Brzdy kotoučové, hydraulické, SRAM Guide R, 200/200 mm
Ráfky Roval Traverse 650b
Pláště Specialized Purgatory, 27,5+/3,0"
Motor Brose Custom for Specialized
Cena 145 999 Kč
 

Právě se děje

Další zprávy