Specialized Vado 4.0: dojezd 39,9 km, celkové hodnocení 96 %

Foto: Specialized Vado 4.0
Test elektorkol: Specialized Vado 4.0
Test elektorkol: Specialized Vado 4.0
Test elektorkol: Specialized Vado 4.0
Test elektorkol: Specialized Vado 4.0
Foto: Aktuálně.cz, Velo
Aktuálně.cz Aktuálně.cz, Velo
1. 1. 2017 12:55
VERDIKT: Ve dnech, kdy probíhala celosvětová prezentace, my jsme už Vado testovali v Praze. Tomu se říká „cestování v čase“. Nebo dotek budoucnosti?

Hodnocení kola v jednotlivých parametrech

(Nejlepší známka je 5, nejhorší 0)

Test-elektrokol
Test-elektrokol | Foto: Economia

Specialized se ve vývoji a produkci elektrokol stejně jako u kol klasických nedrží při zemi. Kombinuje nejmodernější špičkové technologie se snahou o nový pohled na design. Již u horských kol dosáhl velkého stupně "neviditelnosti" motoru a zejména baterie. V tomto duchu se představila i poslední novinka značky, krosový model Vado. Kromě prvků pohonu je integrací poznamenáno i osvětlení, které je v duchu maximálního bezpečí funkční po celou dobu jízdy.

Průlomový je způsob ovládání kola pomocí chytrého telefonu (s originální aplikaci Specialized). Smart Control znamená pro uživatele, že může nastavit algoritmus soustavy baterie-motor na základě dvou možností, a to buď preference požadované ujeté vzdálenosti, nebo času jízdy s malou rezervou na dojetí. Není parametru, který by vám o Vadu váš chytrý telefon neprozradil. Vítejte v novém věku.

Jak to viděli testovací jezdci

  • Martin (49, bývalý cyklokrosař): Kolo je od ostatních dost vzdálené a je skvělé. Velmi příjemná charakteristika pomoci, neškube během asistence, chová se jako kvalitní běžné kolo, snadno ovladatelné a pohodlné.
  • Ilona (33, hobby cyklistka): Skvělé i v terénu, příjemné kolo, snadno se ovládalo, motor rovnoměrně dávkoval sílu, necukal.
  • Alex (64, cykloturista): Krásně jde za pedálem, vše do sebe zapadá, výborně se na něm jezdí, geniální v tom, že po vás nic nechce, vyhodnotí si vás jako jezdce a podle toho přidává.
  • Eda (47, redaktor časopisu Velo): Sportovní posed, lehký předek, krátký představec, široká řídítka, motor reagoval jen jako pomoc nohou, ve chvíli, kdy jsem zabral, okamžitě bez nějakého cuknutí pomohl. Měl jsem pocit jako na klasickém kole bez motoru, ale s výkonností o úroveň vyšší. I v prudkém kopci (při změně těžiště) se kolo nechovalo tak, jako by bylo těžší než klasické.

Technické parametry a cena

Rám alu
Vidlice SR Suntour NCX Custom, 50 mm
Kliky alu, 40 z.
Řazení Shimano SLX / Deore XT
Kazeta Shimano SLX, 11 rychl., 11-40 z.
Brzdy hydraulické, kotoučové Shimano M506, 180/160 mm  
Ráfky 700C
Pláště Specialized Trigger Sport Reflect, 700×47mm
Motor Turbo 1.2, Custom Rx Street Tuned Motor
Hmotnost 24 kg
Cena 94 999 Kč

 

Právě se děje

Další zprávy