Kola olympijských vítězů. Prohlédněte si, na čem Schurter porazil Kulhavého

Vítěz olympijského závodu na horských kolech Nino Schurter.
Švýcar Nino Schurter projíždí jako vítěz cílem olympijského závodu horských kol.
Schurter jel na velkých 29palcových kolech, která umožňují rychlejší jízdu a lépe zdolávají překážky (například takzvané rock garden, což jsou pasáže plné velkých kamenů).
Kolo je vybaveno řazením firmy SRAM.
Nejlepší sada SRAM XX1 Eagle má už jenom jeden převodník. Závodníkům to bohatě stačí.
Foto: Tomáš Vocelka
Tomáš Vocelka Tomáš Vocelka
8. 9. 2016 8:00
Švýcar Nino Schurter ve stoupání ujíždí českému bikerovi Jaroslavu Kulhavému. Získává náskok a cílem olympijského závodu projíždí s rukama nad hlavou. Krátce poté už zvedá do výšky svůj Scott Spark RC. Pojďte se podívat, na jakých kolech vybojovali zlato olympijští vítězové v závodě horských kol i na silnici.

V terénu dominovala jednoznačně kola Scott, pro olympijské zlato si na nich dojel Schurter i vítězka ženského závodu Jenny Rissvedsová ze Švédska. Na silnici zvítězil Belgičan Greg van Avermaet na kole BMC a mezi ženami pak nizozemská cyklistka Anna Van der Breggenová. Kola všech těchto čtyř olympijských vítězů byla k vidění na největším evropském cyklistickém veletrhu Eurobike, který se uskutečnil v závěru minulého týdne.

Horská kola: Nino Schurter & Scott 

Jeden z největších soupeřů Čecha Jaroslava Kulhavého zvolil pro olympijskou sezonu kolo Scott Spark RC 900 na 29palcových kolech, přestože ještě poměrně nedávno byl častěji vidět na stroji s menšími sedmadvacítkami. Větší rozměr byl pro olympijskou trať evidentně dobrou volbou. Pokud jde o řazení, bylo Schurterovo kolo vybaveno novou sadou SRAM XX1 Eagle, která má vpředu jen jeden převodník a vzadu kazetu s dvanácti pastorky.

Mimochodem, toto kolo s karbonovým rámem a s podobnou výbavou jako měl olympijský vítěz se dá i koupit. Sériový model pro rok 2017 vyjde v nejlepším provedení na 270 tisíc korun.

Silnice: Greg van Avermaet & BMC

Belgičan Greg Van Avermaet projel cílem olympijského závodu na stejném kole, které používá jako člen profesionálního týmu BMC Racing. Jde o bicykl BMC Teammachine SLR01 s karbonovým rámem, v tomto případě osazený elektronickým řazením Shimano Dura-Ace Di2, což je samozřejmě nejvyšší silniční sada od Shimana.

Ráfky jsou také karbonové (Shimano Dura-Ace), řídítka a představec vyrobila firma 3T a sedlo je italský fi’zi:k. I tento bicykl se dá v sériovém provedení koupit – stojí bezmála 300 tisíc korun.

Anna van der Breggenová v cíli olympijského závodu.
Anna van der Breggenová v cíli olympijského závodu. | Foto: ČTK

Silnice: Anna van der Breggenová & Liv

V případě olympijské vítězky v silničním závodě žen jde o trochu tajemnější historii. Její profesionální tým Rabo-Liv letos používá kola Liv Envie Advanced Pro. Liv je speciální značka určená pro ženy, která je odvozena od kol Giant.

Podle webu CyclingTips jela ovšem nizozemská závodnice na jiném stroji. Měl prý rám Giant TCR Advanced SL, ovšem vyvedený v barvách značky Liv. “Giant to nijak nevysvětlil, ale svou roli při výběru zřejmě sehrál brutálně kopcovitý profil závodu,” míní autor článku James Huang.

Kolo bylo opět vybaveno elektronickým řazením Shimano Dura-Ace Di2 a karbonovými ráfky. Cena se bude opět pohybovat v řádech statisíců korun.

Horská kola: Jenny Rissvedsová & Scott

Podobně jako vítěz v kategorii mužů, i Jenny Rissvedsová jela na celoodpruženém kole Scott Spark. V tomto případě šlo ovšem o model RC 700 na 27placových kolech, které lépe vyhovují menší postavě závodnice (164cm).

Fakt, že kola Rissvedsové i Schurtera jsou velmi podobná, samozřejmě souvisí s tím, že oba jezdí za profesionální tým Scott Odlo. Stejné je na obou strojích i řazení SRAM XX1. Mimochodem, firma SRAM věří, že s tímto řazením přichází zcela nová epocha, ve které už horská kola nebudou potřebovat dva či tři převodníky a více než dvacet rychlostí. Jeden převodník a dvanáct rychlostí (nebo chcete-li pastorků) prý úplně stačí. Cena sériového modelu v nejlepším provedení sahá ke 270 tisícům korun.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 1 hodinou

Na dálnici D5 za Prahou ve směru na Plzeň je nehoda, jezdí se jedním pruhem

Dálnici D5 za Prahou ve směru na Plzeň uzavřela v pondělí časně ráno téměř na dvě hodiny nehoda osobního vozidla a dodávky. Řidič osobního vozidla utrpěl těžká zranění, záchranáři ho převezli do nemocnice. Provoz jedním jízdním pruhem byl obnoven po šesté hodině ranní.

Zdroj: ČTK
Další zprávy