reklama
 
 

Fast food není sprosté slovo. Párky v rohlíku dobývají Prahu

15. 5. 2015
Hot dogy vyrábějí jen z kvalitních surovin a jdou doslova na dračku. Přečtěte si rozhovor se zakladateli bistra Hot God, které chce i z rychlého občerstvení udělat gastronomický zážitek.
Doporučujeme

Rozhovor – Na moderním a kvalitním hot dogu si už pár týdnů pochutnávají nejen návštěvníci farmářských trhů, ale díky nově otevřenému bistru Hot God i obyvatelé pražských Nuslí.

Za projektem stojí Adam Skala a Anežka Gottliebová, kterým v Praze chyběl kvalitní fast food. Místo lamentování se rozhodli vzít gastronomický osud české metropole do vlastních rukou a začali nabízet alternativu umaštěné sekané v housce nebo hamburgerům z McDonald´s .

Na nedostatek zájmu si zatím stěžovat nemůžou, samotné je pozitivní odezva překvapila. Klíčem k úspěchu jsou podle nich kvalitní suroviny, jejich párky obsahují 90 procent masa, pečivo odebírají z rodinné pekárny a kečup si vyrábějí vlastní.

Aktuálně.cz: S hot dogy se na trhu snažily prosadit už předloni i Kostelecké uzeniny. Inspiroval vás právě jejich projekt Parky's?

Adam Skala: Loni v listopadu byla ohlášená ohromná expanze, a dnes v Praze fungují, pokud vím, pouze dva stánky. My jsme se dokonce ucházeli o jeden z nich. Nedostali jsme ale zpět smlouvu s jasně stanovenými podmínkami. Začali tehdy s velkou marketingovou kampaní na Facebooku, i ta dnes pomalu utichá. Na podobných projektech ale nové trendy, teď myslím ten hotdogový, nevznikají. Základy musí položit lidé, které to baví a chtějí to dělat pořádně, ne jen vydělat peníze.

A.cz: Začali jste prodávat teprve nedávno, a to na farmářských trzích. Před pár dny jste otevřeli svoje první bistro. Je o hot dogy opravdu takový zájem?

Náš projekt měl doslova raketový start. Zhruba před dvěma měsíci jsme otevřeli svůj první stánek na farmářském tržišti. Noc předtím jsme téměř nespali a připravovali vše potřebné s tím, že se to pokusíme prodat. Původní idea byla taková, že se pokusíme za rok vydělat na svůj první podnik. Pak to ale nabralo rychlý obrat, kterému hodně pomohl Facebook. Občas jsme tam sdíleli obrázek nějakého hot dogu a kamarádi ho začali šířit.

A.cz: A proč jste bistro otevřeli až teď, když byla po jídle docela vysoká poptávka?

Spíš jsme potřebovali získat pořádné zázemí pro přípravu. Dosud jsme využívali vlastních kuchyní nebo sdílené kuchyně na Žižkově. Neustále převážet všechno sem a tam se ukázalo jako nepraktické a taky nevýhodné.

A.cz: Pochopila jsem, že s podnikáním v gastronomii nemáte žádné zkušenosti. Jak jste se s tím popasovali?

Neustále se učíme nové a nové věci. Sem tam narazíme na různé překážky, a to především ze strany hygienických norem. Snažíme se s tím ale bojovat.

A.cz: Čím si tak vysoký zájem o hot dogy vysvětlujete?

Především jsme měli pocit, že v Praze chybí dostatek kvalitního fast foodu. Současná zrychlená doba si to žádá, a ne každý má žaludek na umaštěnou sekanou v housce nebo burger z McDonald's. Každý si občas potřebuje vzít jídlo do ruky a jít, a proč by to nemělo být něco kvalitního? Za další v hot dogu je jasně definovaný základ, párek a rohlík, který se dá mnoho způsoby vylepšovat a dokombinovávat. Přesně to nás baví.

A.cz: A jaká vylepšení oproti klasice nabízíte?

Začali jsme u ingrediencí, o kterých víme, že spolu fungují, jako například opečená slanina a zelný salát. Naší vlajkovou lodí je hot dog s karamelizovanou cibulí, relish z kyselých okurek a domácí meruňková hořčice. V obou případech mluvíme o velmi tradičních chutích spojených s hot dogem. My jsme se jen snažili někam posunout. Odzkoušeli jsme ale i netradiční chutě, inspirované například mexickou, asijskou nebo arabskou kuchyní. Nezapomněli jsme ale na vegetariány. Naší novinkou je domácí kečup.

A.cz: Mezi vaše zákazníky patří spíš mladší ročníky, že?

Do určité míry ano. Ale občas se nám stane, že ke stánku přijde i paní starší generace a s nadšením ochutná. A mnohdy se i vrátí.

A.cz: Párek a rohlík je pro mnoho lidí stále podřadnou záležitostí. Snažíte se alespoň nabídnout kvalitní uzeninu s vysokým obsahem masa?

Párky bereme od jednoho uzenářství z Davle, je v nich 90 procent masa. Není v nich nic špatného, kromě nějakého základního konzervantu, bez kterého se žádná uzenina neobejde. Rohlíky nám dodává jedna rodinná pekárna. Naším záměrem je samozřejmě hledat lepší a kvalitnější.  

A.cz: Inspirovali jste se v zahraničí, nebo jde o čistě váš nápad?

Po pravdě jsme vyloženě bistro založené jen na hot dogu nikde neviděli. Nicméně hot dog si můžete dát všude na světě, je to prostě klasika rychlého občerstvení. Například v Berlíně jsou často sortimentem stánkového prodeje. Po pravdě tam mají méně striktní pravidla než u nás. Hlídá se, zda se vše připravuje v čistém a hygienickém prostoru, zda přes něj vede trubka se vzduchotechnikou, už nikoho moc nezajímá. Výdaje kolem vzduchotechniky nebo oddělení provozů jsou opravdu vysoké. Snad nejhorší je to s uskladněním mléčných výrobků. Někdy mám pocit, že jogurt je v pohledu zdejších hygieniků biologická zbraň.

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama
    reklama