Češi vytvořili orwellovskou variaci na Prince z Persie. A nadchli herní fanoušky

Ondřej Novotný Ondřej Novotný
13. 2. 2020 11:16
Nenápadně, bez větších očekávání se na konci ledna objevila česká nezávislá plošinovka Ministry of Broadcast. O to příjemnějším překvapením se však tato hra, která mechanismy připomíná Prince of Persia a stylizací orwellovskou klasiku 1984 či sérii Hunger Games, stala. Vysloužila si nadšené ohlasy fanoušků a její autoři už chystají kromě portu na Switch i nový titul.
Ministry of Broadcast
Ministry of Broadcast | Foto: Hitcents

Hlavním hrdinou je zrzavý protagonista, jenž se jednoho dne ocitne za Zdí, kterou vystavěl vládnoucí režim a oddělil ho tím od rodiny. Aby se k ní dostal zpátky, musí uspět v režimem organizované reality show plné vražedných nástrah a zkoušek pro jeho morálku.

Taková je premisa k plošinovce, která především vyžaduje precizní provádění skoků a schopnost vyřešit (tak akorát komplikované) puzzly. "Už od prvního konceptu jsme měli představu, jaký příběh chceme vyprávět a že se bude jednat o mix reality TV show inspirované prvky z díla George Orwella," vysvětluje Petr Škorňok ze čtyřčlenného týmu stojícího za hrou.

"Žánrově jsme se tehdy ještě pohybovali kolem 2D akční střílečky, ke které jsme udělali i prototyp. Když jsme se ale nechali inspirovat pohyby a ovládáním ve stylu klasického Prince of Persia, finálně se nám vyrýsovala současná podoba hry."

Tu dával dohromady poslední dva roky tým složený z kamarádů, kteří dříve pracovali převážně v různých IT start-upech. Pojila je ale touha udělat vlastní hru, odvyprávět interaktivní příběh, a tak se rozhodli si ji splnit. Ministry of Broadcast vznikalo ve dvou dvojicích - grafici Sanja Čežek a Dušan Čežek na něm pracovali v Praze a o programování, level design, zvuk a hudbu se staral Škorňok spolu s Petrem Melicheríkem v Brně. "Když se podívám na statistiku za poslední dva roky, tak jsme si vyměnili 143 tisíc zpráv," přibližuje Škorňok.

Klíčovou vzpruhou v průběhu vývoje byla konference Game Access v roce 2018 v Brně, kde hra vzbudila rozruch a její rozpracovanou verzi si zahrál mimo jiné John Romero, proslulý vývojář stojící za sériemi Quake či Doom.

Ministry of Broadcast
Ministry of Broadcast | Foto: Hitcents

A co víc, dokonce jí udělal velkorysou reklamu, když na svém Twitteru pogratuloval vývojářům ke skvělé práci a ocenil hru za její vtipnost. Ministry of Broadcast si z téže konference odneslo i cenu za nejlepší hratelnost.

Tehdy také přišel důležitý zlom ve vývoji - tým se rozhodl, že už nebude vyrábět hru po nocích a víkendech, ale najde způsob, jak na ní začít pracovat na plný úvazek. "Díky CzechInvestu jsme dostali příležitost navštívit Tokyo Game Show a prezentovat hru úplně jinému publiku. Pak následovalo - pro nás do té doby nepředstavitelné - kolo konferencí, kdy jsem ve stejnou dobu byl na IndieCade v Los Angeles a další část týmu prezentovala hru na dvou konferencích v Paříži a mezitím ještě náš programátor vystavoval hru ve Švédsku," líčí Škorňok. 

Ministry of Broadcast
Ministry of Broadcast | Foto: Hitcents

"Na každém místě jsme se snažili domluvit co nejvíce schůzek s vydavateli a najít někoho, s kým bychom si sedli lidsky, kdo by nám dal kreativní svobodu a finance na dokončení vývoje naplno," dodává. Uzavřeli tak dohodu s vydavatelstvím Playism o publikaci na asijském trhu a se společností Hitcents pro zbytek světa.

Od Game Access o hře zase nějakou dobu nebylo slyšet, až koncem ledna vyšla na GOG a Steamu. A rychle zaujala hráčské publikum: má kladné recenze na Steamu, uživatelské hodnocení na Metacritic se drží nad známkou 8 a slušně si vede i u recenzentů. Body získává především za krásnou pixelartovou grafiku, ale i za humor a sarkasmus, kterými je prošpikovaná.

"Z reakcí jsme nadšení. Věděli jsme, že tvoříme něco, co je poměrně náročné na přijetí i ze strany publika, hra nenabízí odpovědi na stříbrném podnose, ovládání je jiné než u většiny moderních plošinovek a samotná obtížnost některých sekvencí je poměrně vysoká," říká Škorňok.

Ministry of Broadcast
Ministry of Broadcast | Foto: Hitcents

"Předem se tak dalo tušit, že i názorově rozdělíme hráče na dva tábory. Díky tomu, že převládají pozitivní názory a ty negativní se opírají většinou o kombinaci ovládání a náročnosti hry, jsme spokojeni. Získali jsme spoustu cenné zpětné vazby, od které se můžeme odrazit do dalších projektů."

Hlavní prioritou je nyní dokončení portu na Switch, kde má hra vyjít v dubnu tohoto roku. Zároveň už ale vývojáři spřádají plány na dosud neoznámený titul. Jejich prvotina ukazuje, že se vyplatí jejich tvorbu sledovat i dál.

Podívejte se na ukázku ze hry:

Ministry of Broadcast - trailer | Video: Hitcents
 

Právě se děje

před 39 minutami

Nechte polské ženy chodit na interrupci v Česku, vyzývají Piráti

Piráti vyzývají vládu, aby umožnila polským ženám podstoupit interrupci v českých zdravotnických zařízeních. Kabinet by podle opoziční strany měl Polkám tuto možnost nabídnout kvůli rozhodnutí polského ústavního soudu, který minulý týden zakázal provádět interrupce z důvodu poškození plodu. Proti rozhodnutí soudu se demonstruje v mnoha polských městech.

"Jakmile to bude jenom trochu možné, Česká republika by měla poskytnout maximální součinnost v poskytování lékařské péče ženám, jejichž vlastní vláda jim možnost volby odepírá," uvedl pirátský poslanec František Kopřiva. Podle něj znamená rozhodnutí polského ústavního soudu omezování lidských práv, Česko by od něj nemělo odvracet zrak.

Zdroj: ČTK
Další zprávy