Kanye West vyhlásil válku hudebním pirátům. Sám přitom stahuje nelegálně z The Pirate Bay

Magazín Magazín
Aktualizováno 2. 3. 2016 20:57
Kanye West, který v minulosti vyhlásil válku hudebním pirátům a patří k jejich nejhlasitějším kritikům, sám používá ilegální webové stránky The Pirate Bay. Prozradil se na Twitteru, kde sdílel fotku plochy svého monitoru. Zahraniční média se pozastavují i nad tím, že k přehrávání hudby používá YouTube.
Kanye West
Kanye West | Foto: Reuters

Kanye West využívá švédský server The Pirate Bay, největší světovou databázi torrentů. Ve středu ráno se k nelegálnímu stahování omylem přiznal na Twitteru, kde sdílel fotku své plochy. Záložky pirátské webové stránky si všimli redaktoři serveru Mashable.

Kontroverzní umělec patří k nehlasitějším kritikům pirátského stahování. Před necelým rokem mu spolu s desítkou dalších interpretů vyhlásil válku. Hudbení svět plánovali změnit streamovací službou Tidal, kterou vlastní raper Jay-Z

Hudebního serveru využil i pro vydání svého posledního alba The Life of Pablo. "Moje album nikdy nebude na Applu a nikdy se nebude dát koupit. Seženete ho pouze na Tidalu," napsal West na Twitteru.

Deník The Guardian se pozastavuje i nad tím, že raper používá k přehrávání hudby YouTube. "Pro někoho, kdo se podílí na oživení streamování, které mělo hudebníkům přinést spravedlivé podíly ze stahování jejich hudby, se YouTube zdá být prazvláštní volbou," píše The Guardian.

Westův přešlap vyvolává i vtipné diskuse na Twitteru. "Můžeme na Westa sbírat na Kickstarteru," komentuje například kanadský DJ Deadmau5 fakt, že raper nemá peníze na legální stahování. 

Westovu poslední desku si ilegálně v prvních týdnech stáhlo podle údajů webu TorrentFreak přes půl milionu lidí. Zástupci webu potvrdili, že tak velký zájem o torrenty nebyl ani u nové desky zpěvačky Adele, uvedl web BBC.

 

Právě se děje

před 28 minutami

The Sunday Times: Britský princ Michael nabízí zajištění kontaktů v Kremlu

Novináři nedělníku a televizní stanice Channel 4 se vydávali za zástupce fiktivní jihokorejské firmy, která měla zájem o investice v Rusku. Na schůzce, kterou média natáčela skrytou kamerou, jim princ z Kentu nabídl pomoc jako zprostředkovatel. Za tyto služby si řekl o 10 000 liber (294 000 korun) na den s tím, že může ze svého domova v Kensingtonském paláci natočit na podporu firmy i proslov, a to za poplatek 200 000 dolarů (4,2 milionu korun), uvedla agentura AFP.

Princův přítel a obchodní partner markýz z Readingu Michaela popsal jako "neoficiálního velvyslance jejího veličenstva pro Rusko" a člověka povzneseného nad "politickou vřavu", kterého Moskva považuje za přítele Ruska. Princ se podle markýze rovněž může setkat přímo s ruským prezidentem Vladimirem Putinem a firmu při tom zastupovat. Princ z Kentu v reakci uvedl, že s Putinem se naposledy setkal v roce 2003.

Michael není považován za aktivního člena královské rodiny a britskou korunou není ani placený. Královnu však Michael v dobách před pandemií zastupoval na zhruba 200 událostech ročně, jako například na státních pohřbech v Indii či na Kypru, píše se na webových stránkách královské rodiny. V životopise 78letého prince se píše, že má skrze svou prababičku silné vazby na Rusko a o zemi jako takovou jevil vždy velký zájem. Je také prvním členem královské rodiny, který se naučil rusky, a to do takové míry, že je kvalifikovaný tlumočník.

Mezi Londýnem a Moskvou panují napjaté vztahy od března 2018, kdy byl v jihoanglickém Salisbury nervově paralytickou látkou novičok otráven bývalý agent Sergej Skripal a jeho dcera Julija. Británie z činu podezírá ruské agenty.

Zdroj: ČTK
Další zprávy