reklama
 
 

Studenti UMPRUM zaujali na týdnu designu v Miláně, společně s Audi, Samsungem nebo Cartierem

11. 4. 2017
Milánský týden designu patří k nejprestižnějším přehlídkám designu na světě. Letos tam dosáhla velkého úspěchu pražská Vysoká škola uměleckoprůmyslová. Odborná porota její instalaci zařadila do výběru čtyřicítky těch nejinspirativnějších. "Ocitli jsme se ve vybrané společnosti značek jako Cartier, Cassina, Panasonic, Wallpaper, Foscarini, Audi, Samsung, mezi významnými školami jako Central Saint Martins v Londýně nebo Aalto University v Helsinkách," komentuje úspěch prorektor VŠUP a rovněž autor instalace, profesor Jiří Pelcl.
Doporučujeme

Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze (UMPRUM) představila práci svých studentů na mezinárodním veletrhu nábytku a designu Salone Internazionale del Mobile. 

Netradičně koncipovaná výstava s názvem Ephemeral_Eternal zaujala odbornou porotu, která vybírala z celkem 450 expozic, a dostala se do výběru 40 těch nejinspirativnějších. 

UMPRUM - výstava EPHEMERAL_ETERNAL | Video: YouTube

"Je to pro školu velký úspěch, uplatnit se v tak silné mezinárodní konkurenci. Ocitli jsme se ve vybrané společnosti značek jako Cartier, Cassina, Panasonic, Wallpaper, Foscarini, Audi, Samsung, mezi významnými školami jako Central Saint Martins v Londýně nebo Aalto University v Helsinkách," komentuje úspěch prorektor VŠUP a rovněž autor instalace profesor Jiří Pelcl. 

UMPRUM tak potvrzuje nejenom výjimečnou úroveň a postavení v rámci uměleckých škol v České republice, ale i její mezinárodní přesah.

Expozice propojila uměleckořemeslné hodnoty se soudobými trendy, kritikou konzumního životního stylu a rovněž navázala na více než 130letou tradici školy.

V Miláně byla představena práce tří vybraných studentů. Ondřej Přibyl navázal na svoji disertační práci a připravil tematickou sérii daguerrotypií, v níž spojil téměř 180 let starou, technologicky velmi náročnou a unikátní fotografickou techniku se soudobými tématy. Na snímcích zachytil industriální komplex pražské spalovny, kde se likviduje komunální odpad. 

Rozklad, destrukce a čas jsou i hlavním motivem práce Venduly Radostové. Nevypálené sošky tradičního výrobce porcelánových předmětů firmy Royal Dux ponořila do akvária s vodou a postupně je nechala rozpadat.

Polední z vystavujících Lenka Vacková poukázala na konzum a odvrácenou stranu módního průmyslu. Pro milánskou výstavu si připravila uměleckou performanci, kde si nechává na tělo vyhotovit tetování v podobě logotypů známých značek.

Místo permanentního tetovacího inkoustu použila vlastní krev, která se postupně vytrácí jako pomíjivé módní trendy. Performanci doplnila instalací poukazující na nesmyslnost kumulace věcí.

"Výstavu nevnímáme jako radikální protest vůči stále silnějšímu konzumerismu. Poukazujeme na křehkou hranici a složitou otázku pomíjivosti a věčnosti. Právě toto uvědomění by mělo být jedním z určujících témat pro tvorbu nejen naší školy," dodal Pelcl.

Související

    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama