Degradace veřejných prostranství v Praze. Ulice města hyzdí přemíra reklamy a dopravních značek

Degradace veřejných prostranství v Praze. Ulice města hyzdí přemíra reklamy a dopravních značek
Úroveň dopravního značení je mnohdy až neuvěřitelná. Je jedno, zdali se nachází na dálnici nebo na Václavském náměstí, vše je velikostně standardizované a umísťované zcela bez ohledu na kvalitu prostoru. Domnělá bezpečnost provozu je zaklínadlem, které veškeré ostatní argumenty spolehlivě přebije.
Stožáry veřejného osvětlení se staly oblíbenými nosiči reklamy. V centru Prahy najdeme na jednom sloupu i šest reklamních ploch. Zkuste spočítat, kolik jí je třeba jen na Václavském náměstí. Vynásobte cenou pronájmu, odečtěte poplatek městu a uvidíte, komu to prospívá.
Reklamní plochy na sloupech veřejného osvětlení, tzv. lampostery, jsou často nevyužité. Jak vidíte, mnohdy se ani nedozvíte, kdo je vlastně pronajímá. V tomto případě se za anonymní nabídkou skrývá Eltodo, správce veřejného osvětlení.
Nešvarem centra Prahy jsou prodejní stánky, které svou mohutností a komplexností připomínají spíše polní kuchyně nežli doplňkový prodej. To, že komplikují pohyb pěších na nejdůležitějších místech a křižovatkách, nikomu moc nevadí.
Foto: Petr Kučera
Petr Kučera Petr Kučera
1. 2. 2017 13:49
"Podoba veřejných prostranství do jisté míry vzdělává veřejnost, formuje její estetické cítění, vztah k danému místu a vytváří prostor pro interakci. Má zásadní vliv na vnímání dané lokality, ale i celkového obrazu města a jeho image. Veřejná prostranství jsou vizitkou města," říká architekt Petr Kučera v rozhovoru. Přemíra dopravního značení a venkovní reklamy podle něj hyzdí česká města.
 

Právě se děje

Další zprávy