DesignSupermarket slaví 10 let. Představuje tvorbu devadesáti mladých designérů

DesignSupermarket slaví 10 let. Představuje tvorbu devadesáti mladých designérů
Co všechno lze na festivalu designSupermarket vidět? V galerii vybíráme pár ukázek. Například tyto bytové doplňky ze skla a porcelánu TABLO...
... nebo Mýdla Soap.
Ilustrace a grafiku vystavuje dvojice Tomski&Polanski (s jejich tvorbou jste se mohli setkat třeba v řadě časopisů).
Budou zde k vidětní také: Doplňky z kůže – L:U leather utilities.
Foto: BE SOCKS
Petra Jansová Petra Jansová
9. 12. 2016 9:55
Začal desátý ročník největší české prodejní přehlídky současného designu. V Kafkově domě u Staroměstského náměstí představí tvorbu více než devadesáti autorů. Akce trvá od čtvrtka 8. prosince do neděle 11. prosince.

Historicky první ročník festivalu designSupermarket se uskutečnil v prosinci roku 2007, tehdy ještě pod názvem Supermarket designfest. Původní myšlenkou akce bylo seznámit veřejnost s tvorbou začínajících designérů a také rozvíjet vkus společnosti.

Záměrné bylo i načasování festivalu na předvánoční čas. „Pořádáme ho jako ironickou narážku na současný trend Vánoc. Společnost je zvyklá nakupovat nesmyslné množství dárků – a to jakýchkoliv, jen aby vánoční nadílka byla bohatá. Je to bohužel trapný trend naší doby. Lidé často utrácejí peníze prakticky za cokoliv. My jim chceme nabídnout možnost získat za své peníze kvalitní umělecky hodnotný předmět,“ uvedli zakladatelé festivalu.

Během devíti ročníků se počet vystavovatelů téměř pětkrát zvýšil, výrazně vzrostla také také popularita akce a její a návštěvnost. Festival vystřídal šest lokací.  

Během prvního ročníku v galerii tranzitdisplay v Dittrichově ulici představilo svou tvorbu během dvou víkendových dní 22 mladých českých designérů z oblasti nábytkového a produktového designu, designu porcelánu, skla, šperků a oděvů. 

Přelomovým se stal rok 2012, kdy se na prodejní akci poprvé objevili také zahraniční designéři, kteří jsou od té doby vítanou součástí festivalu. Jako celek se designSupermarket během posledních let prezentoval také v Berlíně a v Bratislavě. 

„Současně je i nadále potřeba upozorňovat veřejnost na jiný, alternativní způsob nakupování a vlastnění věcí, oproti nesmyslné a často nevkusné konzumní nadprodukci, která vrcholí právě před Vánocemi. Jakkoliv je dnes módní používat slova jako fair trade nebo slow fashion, tu základní myšlenku se už před deseti lety rozhodli prosazovat studenti, kterým tehdy bylo jen něco málo přes dvacet – a designSUPERMARKET v tom bude pokračovat dál,“ říká kreativní a programová ředitelka festivalu Darina Zavadilová, která působí v týmu festivalu již pět let.

 

Právě se děje

Další zprávy