reklama
 
 

Klient chtěl levnou fasádu. Architekti ji navrhli z devíti set plastových židlí

20. 5. 2017
"Udělejte to levně, ideálně zadarmo," vzpomínají architekti Ondřej Chybík a Michal Krištof. Místo konvenční fasády zdobí exteriér sídla brněnské firmy fasáda z devíti set plastových židlí.
Doporučujeme

Nevábně vyhlížející budova bývalého autosalonu postavená v 90. letech získala novou, snadno zapamatovatelnou tvář. Efektní fasáda tvořená více než devíti sty černými plastovými sedáky je cenově dostupná a zároveň funguje i jako reklama. V objektu totiž nyní sídlí společnosti MY DVA, která se zabývá výrobou kancelářského a školního nábytku.

Objekt, který původně sloužil jako autosalon, je součástí linie komerčních budov lemujících čtyřproudovou ulici Žarošickou v brněnské čtvrti Vinohrady.

"Původní stav budovy byl technicky i morálně zastaralý a po formální stránce neodpovídal potřebám společnosti. Vzhledem k tomu, že se jednalo o dočasnou investici v režimu pronájmu a že firma již prostory využívala, řešení muselo být levné a rychlé," vzpomínají architekti Ondřej Chybík a Michal Krištof z brněnské studia Chybik+Kristof Architects & Urban Designer.

Společnost MY DVA patří mezi přední tuzemské dodavatele kancelářského, školního a kovového nábytku, zaměřuje se také na návrhy a realizaci interiérů administrativních a vzdělávacích budov.

Volba materiálu, který s vynaložením minimálních finančních prostředků a s maximálním efektem zhodnotí původní objekt, proto logicky směřovala do výroby.

Místo konvenční a řádově dražší fasády obložili architekti bez větších stavebních zásahů plášť plastovým sedákem v ceně zhruba 80 korun za kus. 

"Jedná se o základní formu interiérové židle Vicenza, kterou investor standardně dodává, s tím rozdílem, že jako materiál byl použit černý granulát pro venkovní použití. Je tedy odolný proti vlivům počasí, zejména UV záření," popisují architekti s tím, že textura zároveň bez dalších reklamních prvků jasně vypovídá o tom, co se děje uvnitř.

Jednotlivé sedáky jsou upevněny na konstrukci z ocelových profilů kotvených na fasádu. V případě mechanického poškození lze konkrétní kus snadno vyměnit za nový a jednoduše lze provádět i údržbu.  

Součástí projektu byla i přeměna interiéru tak, aby vyhovoval potřebám klienta. Prostor proto architekti rozdělili do dvou částí na showroom a kancelář se zázemím pro zaměstnance.

Vnitřek byl dispozičně zcela vyčištěn. Uprostřed vznikl prezentační prostor showroomu, který je vymezen polykarbonátovými příčkami. Podlaha je sjednocena bílou stěrkou, na stropě je ponechán pohledový beton a veškeré nové instalace jsou vedeny viditelně.

reklama
reklama
reklama
komerční sdělení
reklama

Sponzorované odkazy

reklama